• PoppesMamma2006

Anser du att ugnspannkaka kan ätas till Middag?

Min man tycker INTE att det bör ätas som middag. Men idag gjorde jag det iaf, tycker det är skit gott och mättande när man tar i tex fläsk. 
    Kan tilläggas att min man är stor i maten och han tycker inte att det mättar ett dugg. 

Motivera gärna ditt svar :)    

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att ugnspannkaka kan ätas till Middag?
  • annca

Ugnspannkaka är ju verkligen jättemättande! :0 Självklart är det en naturlig middagsrätt.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Kimona

Om det är ugnspannkaka med typ fläsk/korv i med lingonsylt tycker jag det är en bra middag. Ugnspannkakan man fick i skolan däremot, som var söt och serverades med hallonsylt anser jag inte är en middag

• Psyke

Här äter vi fläskpankakan med fläsk och rivna morötter till middag och alla blr mätta. Om din sambo är stor i maten så kanske han kan ha en soppa eller annat som förrätt?

• whitetrach86

klart man kan äta det till middag.

• snorkan

ja det brukar vi äta, men bacon och äppelskivor...jättegott!

däremot är jag inte så förtjust i att bjuda mina barn på tunnpannkaka med grädde och sylt, känns lite väl onyttigt....känns mer som efterrätt 

• PoppesMamma2006
    Psyke skrev 2011-12-15 16:53:07 följande:
    Här äter vi fläskpankakan med fläsk och rivna morötter till middag och alla blr mätta. Om din sambo är stor i maten så kanske han kan ha en soppa eller annat som förrätt?

haha omd et vore så väl. Soppa skulle han aldrig "äta" Det tycker han verkligen inte är mat. Han vill oftast ha riktigt mättande måltider, som tex kött och potatis och grytor. Kraftiga måltider.
  • PoppesMamma2006
    snorkan skrev 2011-12-15 16:57:34 följande:
    ja det brukar vi äta, men bacon och äppelskivor...jättegott!

däremot är jag inte så förtjust i att bjuda mina barn på tunnpannkaka med grädde och sylt, känns lite väl onyttigt....känns mer som efterrätt 

ja det är mer efterätt det håller jag med om. Men ugnspannkaka med lingonsylt och en sallad det är okej tycker jag :) Så äter vi :) Men man kan ju variera på många sätt :)
  • snorkan
    PoppesMamma2006 skrev 2011-12-15 16:57:39 följande:
    haha omd et vore så väl. Soppa skulle han aldrig "äta" Det tycker han verkligen inte är mat. Han vill oftast ha riktigt mättande måltider, som tex kött och potatis och grytor. Kraftiga måltider.
    är vi tillsammans med samma kille?Skrattande
    tycker min kille med, å jag älskar soppor!
  • Miss P71

Ja klart man kan äta det till middag..min sambo älskar när jag gör det..lägger i massor av tärnade bacon i smeten o sedan vips in i ugnen.. sedan har vi oftast sallad till el kokta grönsaker...

Svar på tråden Anser du att ugnspannkaka kan ätas till Middag?