• Lussi

Kan sälja lägenhet men inte köpa!

Hej

är det någon som varit i denna situationen eller har nåt råd?

Jag äger en 2,5:a i centrala Göteborg som jag har ett stort lån på och eftersom jag nu inte har något arbete och det kan dröja innan jag får det så måste jag sälja lgh och flytta till något som innebär en lägre boendekostnad + att pengarna från en försäljning kan betala av mkt av lånet.

Kruxet är det att jag har en betalningsanmärkning (på en skitgrej men det spelar ju tyvärr ingen roll) så när en ny bostadsrättsförening skulle komma att göra en kreditupplysning på mig som köpare skulle det bli bom stopp!! Har pratat både med banken och mäklare om detta.

Hyresrätt kan man ju bara glömma...
    hjälp vad ska jag göra!!?

• Svar på tråden Kan sälja lägenhet men inte köpa!
  • Nokiz

Jag hade sökt andra jobb som ligger utanför mitt yrkesområde. Bättre att ha ngn form utav jobb än inget alls.

• 111211717

Kanske kan du hyra ut en del i lägenheten till en (eller två) student? Om du bor i Göteborg, menar jag, säkert många som ska börja plugga till våren och som kanske inte har bostad ordnad. Du får förstås en liten merkostnad i att fixa till lägenheten för två (eller tre).

Varför kommer det att dröja innan du får ett nytt jobb, har du en udda utbildning och/eller söker bara viss typ av jobb? Eller tänker du på lågkonjunkturen i största allmänhet, att det dröjer pga det?

Svar på tråden Kan sälja lägenhet men inte köpa!