När borde julklapparna öppnas?
Om du fick välja, och helt fick strunta i traditioner och andras önskemål, när skulle ni då öppna julklapparna i er familj?
Om du fick välja, och helt fick strunta i traditioner och andras önskemål, när skulle ni då öppna julklapparna i er familj?
Precis efter maten, det här med att sitta och titta på kalle är bara plågeri för ivriga små barn ,-p. Nej, jag röstade på EM iaf, men inte för sent så dom inte hinner leka med sakerna.
Jag röstade FM... vi har gjort det någon gång när jag bodde hemma... det var väldigt mysigt...
Innan maten.
När vi firade hos mormor blev mamma så trött på oss ungar som inte kunde sitta still och skulle kika på alla paket så nu när vi firar hos mamma tittar vi på Kalle och öppnar sedan paketen. Alla öppnar samtidigt så det ska gå undan så alla kan sitta i lugn och ro hur länge som helst runt bordet och frossa i julmaten och bara prata med varandra.
Här öppnas inga paket innan kl: 18.
Jag är också inne på att man inte måste vänta längre än nödvändigt. Det är ju roligare att hinna leka med sakerna innan man ska sova
Mina tre barn får öppna sina julklappar efter 18 , men vi ger dem ett morgon paket som innehåller något som dom kan sysselsätta sej med , barnen har inga problem med att vänta utan tycker att det är spännande.
Jag vill öppna paket efter Karl-Bertil och jag har fått som jag vill fram tills nu. Nu finns det småbarn att ta hänsyn till och dom hinner bli ganska trötta innan Karl-Bertil är slut Nu blir det efter vi ätit julmat efter Kalle så vid halv sex kanske.
Runt sextiden, det är ju hela grejen med julen! Ja allt annat är trevligt också men alla spännande gåvor som man både får och får ge (nästan härligast att få se hur barn och vuxna reagerar på ens paket).
Vi öppnade före maten ett år och då var resten av kvällen som en vanlig festkväll, trevligt ja men utan magin...
Jag hade gärna haft julklappsöppningen strax efter lunch. Då kunde barnen leka med sina nya grejer i flera timmar och jag kunde få chansen att förbereda middagen i lite lugn och ro.
Nu delas julklapparna ut vid 18-tiden ungefär.
Precis som vi gör nu; efter middan (äter när Kalle är slut o max 1 timme senare är vi klara).