Kontantkort till iphone 4
Tänkte skaffa en iphone till min dotter, lr rättare sagt ge henne min gamla iphone men vill att hon ska ha kontantkort, är det möjligt?
Tänkte skaffa en iphone till min dotter, lr rättare sagt ge henne min gamla iphone men vill att hon ska ha kontantkort, är det möjligt?
Ja :)
Kan jag bara kontakta den operatör vi har och be dem skicka ett kontantkort till mig (microsim) med hennes nr då lr?
Du kan köpa ett vanligt startpaket för kontantkort och klippa det SIM-kortet till rätt form.
Klipp efter simet dvs guldkanterna sedan får man bara klippa så det passar i formen eller så köper man en sim klippare för typ 149 kr...
Nu vet jag ju inte hur kontantkorten är utformade nu för tiden.
Men förut var internet väldigt dyrt att använda.
Jag vet inte, men min spontana tanke är att ett abonnemang blir väldigt mycket billigare.
Är man orolig för att kostnaderna skenar iväg kan man ju alltid sätta en kostnadsspärr.
Det finns i alla fall på telia kontant ett kontant årsabbonemang på surf för 495.. För surf ett år.
Har du ett comviq startpaket kan du tanka på comviq kompis för 195:- i månaden så surfar hon gratis, och kan ringa/sma:a upp alla 195 kr.
Klipp simkortet efter formen på det simkortet som fanns i iphonen innan. Och man kan surfa billigt även n kontantkort.
Om du skaffar ett nytt Comviq kontantkort så ingår 1-års mobilsurf.
https://www.comviq.se/julkampanj-bli-kund-idag-1ars-mobilsurf-ingar/
Jag har själv funderat på Telia kontant-surf till en extratelefon jag har och fattar inte vad som skulle vara så dåligt med det? För 500 riksdaler får man ju 1 gig i månaden och det ska väl räcka för allmänt användande som att kolla mail, nyheter osv? Tycker det verkar som ett lämpligt alternativ för din dotter också ts. Klarar hon sig inte på 1 gig och wi-fi i månaden så får hon väl leka med pinnar och kottar i skogen som vi gjorde när vi var barn? Skämt åsido så tror jag det är ett bra alternativ för din dotter och du har full kontroll på kostnaderna.