• nyfikengrön

Kontantkort till iphone 4

Tänkte skaffa en iphone till min dotter, lr rättare sagt ge henne min gamla iphone men vill att hon ska ha kontantkort, är det möjligt? 

• Svar på tråden Kontantkort till iphone 4
  • nyfikengrön
    Betty Ballbreaker skrev 2011-12-15 21:55:04 följande:
    Du kan köpa ett vanligt startpaket för kontantkort och klippa det SIM-kortet till rätt form.
    Hur tusan klipper man det till rätt form??
  • MoonFlight

Klipp efter simet dvs guldkanterna sedan får man bara klippa så det passar i formen eller så köper man en sim klippare för typ 149 kr...

• knattar

Nu vet jag ju inte hur kontantkorten är utformade nu för tiden.
    Men förut var internet väldigt dyrt att använda.

Jag vet inte, men min spontana tanke är att ett abonnemang blir väldigt mycket billigare.
    Är man orolig för att kostnaderna skenar iväg kan man ju alltid sätta en kostnadsspärr.

• nyfikengrön
    knattar skrev 2011-12-15 22:01:59 följande:
    Nu vet jag ju inte hur kontantkorten är utformade nu för tiden.
    Men förut var internet väldigt dyrt att använda.

Jag vet inte, men min spontana tanke är att ett abonnemang blir väldigt mycket billigare.
    Är man orolig för att kostnaderna skenar iväg kan man ju alltid sätta en kostnadsspärr.
    Men det är min dotter som ska ha det och jag vill inte att hon ska surfa för mkt utan kunna spela spel och lyssna på musik i mobilen osv... inte så jättemkt surf. 
  • knattar
    nyfikengrön skrev 2011-12-15 22:06:40 följande:
    Men det är min dotter som ska ha det och jag vill inte att hon ska surfa för mkt utan kunna spela spel och lyssna på musik i mobilen osv... inte så jättemkt surf. 
    De flesta som jag hört säga så har ångrat sig efter en månad när de inser att de lilla de använder webben faktiskt är ganska mycket ändå.
    En hel del spel kräver nät. Youtube-klipp kräver nät, allt roligt kräver nät.
    Dessutom är smsen gratis iphones emellan om man har nät. 
  • Lycklig2012

Det finns i alla fall på telia kontant ett kontant årsabbonemang på surf för 495.. För surf ett år.

• MHM

Har du ett comviq startpaket kan du tanka på comviq kompis för 195:- i månaden så surfar hon gratis, och kan ringa/sma:a upp alla 195 kr.

• Betty Ballbreaker

Klipp simkortet efter formen på det simkortet som fanns i iphonen innan. Och man kan surfa billigt även n kontantkort.

• heter

Jag har själv funderat på Telia kontant-surf till en extratelefon jag har och fattar inte vad som skulle vara så dåligt med det? För 500 riksdaler får man ju 1 gig i månaden och det ska väl räcka för allmänt användande som att kolla mail, nyheter osv? Tycker det verkar som ett lämpligt alternativ för din dotter också ts. Klarar hon sig inte på 1 gig och wi-fi i månaden så får hon väl leka med pinnar och kottar i skogen som vi gjorde när vi var barn? Drömmer Skämt åsido så tror jag det är ett bra alternativ för din dotter och du har full kontroll på kostnaderna.

Svar på tråden Kontantkort till iphone 4