Lärarvikarie utan utbildning - lön?
Undrar lite vad ni tjänar som hoppar in som lärarvikarier? Bara svar från er som saknar lärarutbildning.
Undrar lite vad ni tjänar som hoppar in som lärarvikarier? Bara svar från er som saknar lärarutbildning.
Får man ens vara lärare utan utbildning? Jag hade lätt kunnat jobba som lärare dock känns så lång tid i skolbänken för en utbildning inte speciell lockande. Då finns det kanske andra utbildningar som jag skulle vilja lägga ner tid i skolan på.
Jag hade 20 000 kr i mån före skatt som vikarie. Hade bara påbörjat min utbildning till lärare och läst lite pedagogik, men inget änme ännu. Hade bara en halvtid, men det var ganska lagom, eftersom det var första lärarjobbet.
I min kommun är lönen 16800 kr om man jobbar i skola utan utbildning.
Ifall du är timvikarie så får du reda på lönen genom att dela summan i 165.
För att få reda på vilken lön man får som timvik är det bara att ringa kommunens personalavdelning och fråga vad lönen ligger på.
I Jönköpings kommun tjänar jag 100kr i timmen och jag är outbildad. Jag är en timvikarie.
Jag får 145 kr (inkl semesterersättning) före skatt per timme. Har ingen lärarutbildning utan hoppar bara in ibland och vikarierar vid sidan om mitt "vanliga" jobb.