Gravsten till mor - text?
Min mor gick bort snart ett år sedan och det har nu blivit dags att tänka på gravstenen/vård (för Er som undrar så är det traditionsenligt att man väntar med stenen där mina föräldrar kommer från).
Jag har funderat en hel del över vad man ska skriva på stenen . . det jag kan komma på som vore fint är citaten nedan, men jag undrar om Ni andra har några tips? Något Ni själva hört/läst som är vackert . . . min mamma var en väldigt varm människa. Hon hjälpte många och gav mig och mina syskon det bästa tänkbara livet . . känns som att det inte räcker med bara namn och år . . .
Hur som helst, dela gärna med Er! Och säg vad Ni tycker om det jag hittat hittills?
Många tack!
"Vi fattas bara Dig"
"Paradiset står vid varje mors fotsteg" (dålig översättning från ett Persiskt ordspråk)
"Här sover X - älskad fru & saknad mor" (eller något i den stilen)
"Du gjorde livet ljust"
"Din kärlek lever kvar inom oss"
"Jag saknar Dig"
"1960 - 2010 Det enda av betydelse är åren emellan"
Jag har inte hittat på dessa själv, utan har hämtat inspiration från andra hemsidor/gravar . . . tänkte att detta får bli min slutstation innan jag tar upp ämnet till diskussion med det som nu är familjen . . . ber om ursäkt i förväg om jag råkat placera detta i fel kategori (får då be en OV/MOD förflytta tråden).