Svinstia
Jag vill ha ett rent och ordningsamt hem. Okej, jag är inte överdrivet pedantisk, men jag vill att man plockar undan efter sig.
Så är det inte vårt hem.
Där är det endast jag som plockar och städar. Därför känns det som en smäll i ansiktet varje gång jag vaknar på morgonen (har gjort snyggt kvällen innan, tar 30 min upp till en timme ibland) och vaknar upp på morgonen och allt är framdraget igen. Det är fläckar på hela bordet av frukostflingor, mjölk, fil och brödsmulor, leksaker överallt, tallrikar över hela diskbänken (även fast diskmaskinen står tömd)..
Jag har haft flera "möten" där jag försökt förklara hur jag uppfattar det hela och alla säger att dem ska skärpa sig, men ingenting händer ju! Det blir ju ändå jag som plockar, för jag orkar inte gå omkring i en enda jädra röra! För ett stökigt hem påverkar mitt humör, även dem andras när dem inte hittar det dem söker i allt stök!
Hushållsnära tjänster har jag föreslagt flera ggr, men vi varken råd och dem kommer nog inte så tidigt att dem hinner städa upp köket från det att ungarna och sambon går upp till det att jag vaknar.
När jag väl ber ungarna göra det, så torkar dem upp efter sig. Jag berömmer alltid och PÅMINNER alltid att göra det VARJE gång man ätit eller spillt någonting. Dem instämmer alltid till det jag säger, men inte händer det något. Sambon bryr sig inte. Han lämnar allt. Klart ungarna tar efter honom.
Hur ska jag göra?
Sno pengar ifrån sambon och köra på hushållsnära tjänster iaf? ;D
Sätta upp ett städschema.
När väl ungarna börjar ta undan efter sig ska jag köpa dem varsin present för att dem varit duktiga. Men ska jag nämna den alls? Jag vill ju inte att dem börjar hjälpa till hemma och "förvänta" sig presenter efter ett tag. Dem är ju inga gäster i det här huset, utan dem bor ju faktiskt här.