• Anonym

Östrogenfritt p-piller?

Någon som har erfarenhet av östrogenfritt p-piller? Vad tycker ni om det? Säkert? Biverkningar?

• Svar på tråden Östrogenfritt p-piller?
  • Anonym (Petra)

du menar mini-piller antar jag. Har inte haft några problem alls sen jag bytte från ett med östogen.

• Anonym

Inget är 100% garanterat skydd

Jag åt Cerazette och fick väldiga biverkningar, så det rekommenderar
    jag inte!

• Två döttrar och en son
    Anonym skrev 2011-12-16 17:10:04 följande:
    Någon som har erfarenhet av östrogenfritt p-piller? Vad tycker ni om det? Säkert? Biverkningar?

Du menar Cerazette.

Jag har provat det två ggr. Båda gångerna småblödde jag till och från de flesta dagar. Blev deppad.
    Det är vad jag kommer ihåg.

Men jag provade aldrig att göra uppehåll för att blöda ut och sen börja igen.... det kan hjälpa emot småblödningar ibland. Men då måste man ju skydda sig på annat sätt ett par veckor!   

Det är otroligt individuellt hur man reagerar om man reagerar alls.

Prova!  
  • Två döttrar och en son
    Anonym (Petra) skrev 2011-12-17 00:12:29 följande:
    du menar mini-piller antar jag. Har inte haft några problem alls sen jag bytte från ett med östogen.

Östrogenfritt p-piller, dvs Cerazette, räknas inte till de eg minipillren.
    Detta pga att Cera har samma säkerhet som kombinerade p-piller och samma glömskemarginal.

De riktiga lågdoserade minipillren Mini-pe och Exlutena har ett par procent längre säkerhet och endast 3 tim glömskemarginal. Men det vet du säkert...Flört

• Två döttrar och en son
    Anonym skrev 2011-12-17 12:53:30 följande:
    Menade inte mini-piller... har läst att det finns östrogenfritt p-piller som inte är mini-piller... detta ska vara mkt säkrare än mini-piller... Kanske inte är så vanligt.

preventivmedel.nu/preventivmedel/ostrogenfrit.../

Nä det är ju Cerazette du menar.

Det är många som använder det, ffa när de ammar.
    Men det är fler som inte trivs med dem än med de lågdoserade minipillren.  
Svar på tråden Östrogenfritt p-piller?