• elims

Ansiktsrengöring, make up remover, krämer...vilken djungel det är, vad ska man välja?!!!

Jag har insett att jag kanske inte tar hand om min hud i ansiktet på bästa sätt,
    hör om andra som använder en miljon olika produkter varje dag och jag blir bara förvirrad!

vad är skillnaden mellan tex rengöringskärm och rengöringsmjölk?
    Och vad ska man med ansiktsvatten/ansiktstvätt till om man använder rengöringskräm?

Och nattkräm?? Behöver man verkligen det oxå? ska huden aldrig få vila?

Som det ser ut nu använder jag niveas sensitive make up remover-servetter varje kväll och ingenting mer efter det. På morgonen sköljer jag ansiktet med vatten innan jag sminkar mig med concealer och mascara och kanske rouge (blir oftast inte mer smink). Har ganska känslig hud i ansiktet, lite torr. Egentligen upplever jag inga större problem, har tex nästan aldrig finnar, men kanske borde jag sköta om huden lite bättre än vad jag gör, om inte så för framtiden?!

Några tips?
    Föreslå gärna produkter också, i lagom-prisklassen!

• Svar på tråden Ansiktsrengöring, make up remover, krämer...vilken djungel det är, vad ska man välja?!!!
  • Drutten80

Jag blir personligen galen på alla rön om rengöring och denna djungel av medel. Jag har dock "letat fram favoriter" som funkar för mig. Jag använder Happyderms rengöringsmousse (L'oreal) och avslutar med ansiktsvatten från apoteket. Känner jag att huden är torr använder jag även en ansiktskräm nattetid, dagtid använder jag Happyderms ansiktskräm. Moussen är riktigt bra, prova den. Har du torr hud så finns det ju nästan alltid olika varianter antingen för fet eller torr, Happyderm finns för torr respektive fet hud.

• timberhochmandie

Jag var på ansiktsbehandling en gång (för 1½ år sedan) och där fick jag reda på att jag skulle köpa en speciell rengörings-gel för känslig hud. (Dermologica) Dock kände jag att huden stramade och sved även efter den, så jag har verkligen tramsigt känslig hud i ansiktet. Nu använder jag Nivea rengöringsmjölk för känsligt hud, och den är jättebra! Den använder jag i stort sett bara när jag ska tvätta av smink, annars nöjer jag mig med ljummet vatten. Nån riktig nattcreme använder jag inte, utan jag tar Atrix Intensiv handcreme även i ansiktet när jag går och lägger mig. En av få krämer jag kan ha i ansiktet utan att det svider. Ingen av de här produkterna är dyra!

*kram*

• elims

haha, så det finns rengöringskräm, rengöriongsmjölk...och rengöringsMOUSSE oxå!

nejdå, det var inte rörigt alls, tack för hjälpen.
    Kanske ska skaffa mig en happyderm rengöringsmousse och dagkräm ock testa, Loreal har ju rätt överkomliga priser.

Använder man moussen också som make up remover? eller använder du en separat make up remover först och sen moussen (och sen ansiktstvätten)??

• elims

Har Nivea bra produkter för ansiktsvård??

• Stiarna

Rengöringsmjölk/Makeupborttagningfrån Helena Rubinstein, även "All Mascaras" från dito är suveräna tycker jag. Nattkrämen från Loreal är suverän annars kan jag rekommendera Biotherm-serien.

• elims

ok, tack. ska kolla upp Biotherm.

Funderar på om det kanske är bättre att hålla sig till en serie med produkter... hmm...

• Annika 1983

tvål och vatten !!

Billigt och bra och funkar utmärkt!

• Lilla Rus

vill rekommendera 2 serier:

för den prismedvetna, Body Shops aloe vera ansiktsrengöring (cleanser) och ansiktsvatten. Jättebra om du har torr/känslig hy. Body Shop har också fuktighetskrämer i samma serie. Väldigt prisvärt.

Innan jag blev rekommenderad Body Shop använde jag Cliniques rengöringstvål och ansiktsvatten, men blev tröttsamt att kladda med tvålen. Vill ha allt i flaskor. Men annars var jag jättenöjd.

Jag har jättetorr hy och använder Cliniques fuktighetskrämer, funkar bra! Och deras naturally gentle eye makeup remover är super!

• Mary Cherry

Nivea är inte alls bra, deras produkter innehåller mineraloljor, det gör även apotekets ansiktsprodukter. Mineraloljorna lägger sig som en film på huden och täpper till porerna, men det är billigt, det är därför tillverkarna använder det.

Svar på tråden Ansiktsrengöring, make up remover, krämer...vilken djungel det är, vad ska man välja?!!!