• mave44

Katten Findus-kostym

Jag har letat överallt efter en Katten Findus-kostym, men hittar det ingenstans. Är det någon som vet var man kan få tag på en sådan? Alltså för att klä ut sig till Katten Findus, i storlek ca 4år.

Funderar på att sy en om jag inte hittar någon, men hur får man i så fall tag på randigt tyg i de färgerna? Verkar vara en omöjlighet att klä ut sig till Katten Findus. Min dotter älskar denna figur och hon önskar sig en sådan dräkt.

• Svar på tråden Katten Findus-kostym
  • Girlinthecity

Nu är det här inte så myket hjälp, men jag har sett ett barn i en sån kostym så någonstans måste det finnas! Har du kollat Blocket och så?

• Laboblina

Jag sydde en för några år sedan (då fanns det inte att få tag på vad jag kunde hitta iaf). Den blev inte identisk men tillräckligt lik för att det skulle vara uppenbart vem min son hade klätt ut sig till. Men det kanske finns att köpa nu.

• mave44

Labolina: Hur fick du tag på bra tyg? Han är ju randig. Och det är svårt att hitta.

• Laboblina

Jag hade nog lite tur och hittade ett gul- grön- och vitrandigt tyg på panduro. Men det är som sagt några år sedan. Först var jag lite missnöjd med att tyget inte var likadant som Findus, men när väl byxorna var klara var det inget jag tänkte på.

• Laboblina

Och sedan brydde jag mig inte om att sy själva kattdräkten - jag tog bara svarta kläder. Inte alls som Findus, jag vet, men det blev ändå jättebra. Jag gjorde öron och satte på ett diadem och så gjorde jag en svans av garn. Och målade nos och morrhår. Nu när jag tänker tillbaka låter det ju inte så bra, men han blev jättefin!

• mave44

Laboblina: det låter ju bra. Då är det tyget som blir svårt att hitta. Jag får leta randigt tyg då :) Det verkar inte som om det finns någon färdig dress att köpa tyvärr :(

Svar på tråden Katten Findus-kostym