• Tiger Queen

Äta framför tv:n! Förstår inte varför man gör det.

Var hemma hos en vän i kväll som bjöd på middag, framför Tv:n! Det avskyr jag i vanliga fall. Vill sitta vid ett trevligt uppdukat matbord och kunna prata och ha det trevligt, inte sitta och glo på en dumburk samtidigt.

• Svar på tråden Äta framför tv:n! Förstår inte varför man gör det.
  • Lilla fjunet

Bjuder man på middag så GÖR man det till ett dukat bord!!!

Är man däremot ensam och sitter med nudlar eller nått så kan det ju va trevligt att titta på tv i stället för in i väggen....

• La Lola

Jag satt aldrig vid köksbordet o åt innan jag fick barn.....

Kan man inte prata, äta och se på tv menar du?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Queenie70

Det gör jag hela tiden. Men om jag bjudit hem folk på middag skulle jag duka vid middagsbordet såklart.

• Försök inte

Håller med dig TS. Tycker det är hemskt. Är man ensam eller med sitt barn ngn gång så kan man väl sätta sig framför TV:n om man vill se ngt speciellt program men inte annars.

• Coyote

Men alltså, hemskt? Är det verkligen hemskt att äta middag framför tv:n hos någon annan? Mindre mysigt kanske, beroende på vad man tycker själv, men hemskt..?

• Försök inte

När man bjuder hem någon på middag så sätter man sig vid dukat bord. Äter gott, dricker gott samtidigt som man samtalar och har trevligt ihop. Det är därför man bjuder hem en person på middag. Inte för att sitta framför TV:n. Då kan man likabra stanna hemma.

• La Lola
    mylife skrev 2011-12-16 23:31:48 följande:
    När man bjuder hem någon på middag så sätter man sig vid dukat bord. Äter gott, dricker gott samtidigt som man samtalar och har trevligt ihop. Det är därför man bjuder hem en person på middag. Inte för att sitta framför TV:n. Då kan man likabra stanna hemma.
    Gör man?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Member

Beror väl på vad det är för vän? :)

• tackförfisken

Säg att jag träffar någon en kväll bara för att sitta och uggla tillsammans, då funkar det fint att sitta framför tv,n;)
    Men är det " medelsvensson parmiddag med vin och ditt o datt" så hade jag reagerat på att hamna framför tv,n. Kanske inte hemskt men lite udda:)

Svar på tråden Äta framför tv:n! Förstår inte varför man gör det.