• WeWant

5 månaders sprutan, sjuk ?

Våran lillkille ska ta sin 5 månaders spruta precis innan julafton. Hur blev era efter den sprutan ? Det märktes absolut ingenting på den vid 3 månaders, blir de sju resor värre vid nästa då eller tror ni det blir samma denna gången då? 

Vill ju inte ha sjuk bebis på självaste julafton, sin första dessutom ! Kanske kan smita undan och byta  tiden till efter istället ;)

• Svar på tråden 5 månaders sprutan, sjuk ?
  • Vill Ha Liten 83

Jag undrar också hur det kan bli. Min dotter fick feber i ett dygn efter 3-mån vaccinet, men hade också extra närhetsbehov i en vecka (gick ej att ha henne någon annan stans än i famnen/vid bröstet). Nu ska hon få 5-mån vaccinet den 21 dec och vill verkligen inte ha en sjuk/ledsen bebis vid jul.

• mochu

Min 5-månaders fick sin spruta i Torsdags och har inte reagerat något alls på den. Hon hade inte heller någon feber  efter 3-månaderssprutan. BVC sa att det är större risk för feber vid 5 månader, men att 70 % inte får feber.

• Coyote

Min son fick inga som helst reaktioner efter tre-månaderssprutan, men lätt feber och ont i benen (på stickställena) efter den vid fem månader. Ingen fara egentligen, med alvedon var han som vanligt. Men är du fundersam så byt tid. Min sköterska frågade om vi ville ha före jul eller efter, så det är ju inte viktigt att den tas på exakta dagen.

• Ningaloo

Ingen av mina har reagerat efter 5-mån sprutan. Båda har fått lite lite feber efter 3-mån men som sagt inget alls efter 5-mån sprutan!

• lovedoodi

Min dotter fick hög feber av 5månaderssprutan. Trodde hon hade klarat sig men efter 11 timmar ca så fick hon nästan 40 grader, höll i sig i ett dygn. Men hon fick inget efter 3 månaderssprutan.. lycka till

• Freijah

Min lille har inte haft några problem efter någon av sprutorna.

♥ 2010-11-23 ♥
  • jennie30

Min dotter reagerade kraftigt när hon fick sprutan vid 5 månader,hög feber som höll i sig 2-3 dagar.

Sprutan vid 3 månader reagerade hon däremot inte alls på.

Och som sagt,det går ju att byta tid..

• sasso78

Mina barn har fått feber av alla vaccinationer de fått. Hög feber som avtagit efter nåt dygn.

• lindalina

Vid 3 mån sprutan var hon kinkig i cca 1 vecka efteråt och hade feber i 2 dagar. Efter 5 mån sprutan var hon pigg och glad utan några som helst biverkningar.

Svar på tråden 5 månaders sprutan, sjuk ?