• rosagubbe

o.b-ersättning, vården, timanställd. Hjälp.

Hejsan! Är i behov av lite hjälp här ang ob-timmar under julhelgen, är osäker på om de räknas som en storhelg eller en vanlig helg. Har googlat runt lite för att försöka komma på om det räknas som en storhelg eller en vanlig helg. Jag är timanställd som vårdbiträde på ett äldreboende.

Det här är det som står på kfs-hemsida.

Julhelgen

Ob-ersättning

23/12 kl 18.00-27/12 kl 07.00

Ob A, 96,50 kr/tim

Beredskapsersättning

23/12 kl 19.00-27/12 kl 07.00

14 kr/tim förhöjt med 100 %

Jourersättning

23/12 kl 19.00-27/12 kl 07.00

32 kr/tim förhöjt med 100 %

Betyder det att jag från och med klockan 18.00 den 23/12 till och med klockan 07.00 den 27/12, får 96,50kr/tim i ob-ersättning??
    För den 23/12 ska jag jobba mellan 14.00-20.30 och den 25/12 ska jag jobba mellan 14.00-20.30.

På tidrapport-pappret jag har, där jag fyller i mina timmar och mina o.b-timmar finns det fyra olika alternativ för ob-timmar. Kväll(vilket jag fick veta är mellan 19-22), natthelg och storhelg
    Kommer ihåg att chefen sa någonting med efter typ 19.00 på fredagar räknas det som helg så då får man ob...??
    Det jag undrar är, mina ob-timmar, ska jag skriva in det som en helg, eller räknas den 23/12 och den 25/23 som en storhelg - det är ju under julhelgen så att säga, och den 25 är ju dessutom juldagen?
    och den 23/12, som är en fredag, när börjar ob-timmarna där? är det vi sju eller är det klockan 18.00 som det står på kfs's hemsida?

Som ni kanske märker är detta min första anställning, så jag har inte en susning ang. detta med ob-tillägg och sådant. Behöver verkligen hjälp. 
  • Svar på tråden o.b-ersättning, vården, timanställd. Hjälp.
  • Gizzie

Hos oss börjar helg OBn på fredagar kl 19.00. Fast är det dagen innan julafton så börjar ju stor helgs OBn. Är inte helt säker om de börjar tidigare redan. Fråga dom som du jobbar med. Och du ska fylla i dina timmar så du får vanlig timlön och sen så många timmar som är stor Ob

• Elephino

Du har många frågor, och låter lite förvirrad Kan du inte fråga din chef om det här? Chefen har ju informerat om det här en gång, och borde ju kunna ge lite mer info

Svar på tråden o.b-ersättning, vården, timanställd. Hjälp.