• Anonym (=()

Det fungerar inte!

Jag har en underbar sambo som jag älskar och tänder på, men jag blir inte våt! Vi har pratat om det tillsammans och han vet hur jag känner. Han tar det alltid lugnt och vi håller på med förspel mellan 30 min -1 timme. Men, småbarnsföräldrar som vi är, så vill man ibland bara ha en snabbis för man är så trött. Eftersom jag faktiskt är kåt så använder vi glidmedel, vilken fungerar bra!

Men varför blir jag inte våt? Jag är ju kåt och sugen... 

Vi har ett barn som jag födde vaginalt, vi har gått genom en abort trots P-piller. Under aborten fick jag en spiral isatt (kopparspiral). Den fungerar jättebra tycker jag, men kan det vara den som ställer till det?

Det här problement kom för ca 5 mån sedan och aborten skedde 8 mån sedan...      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-17 16:05
    Kan tillägga att barnet är 21 månader, så jag är inte direkt nyförlöst =)

• Svar på tråden Det fungerar inte!
  • sexologen

Hej!

Det är bra att ni använder glidmedel och troligen blir du blöt efter ett tag eftersom du skriver att glidmedel fungerar bra och att du är kåt och sugen. En slida blir svullen och våt vid upphetsning och för att det inte ska göra ont då penis förs in i slidan. Om samlag inte gör ont för dig fungerar allt som det ska.  Om ditt problem kom i samband med att du satte in spiralen tycker jag att du ska rådfråga din gynekolog.

Hälsningar

Sara Dahlin 

Svar på tråden Det fungerar inte!