• Äppelpaj80

Vad är din vilopuls?

Hur står det till med hälsan och konditionen i stugorna? Tänk på att ni måste ha varit stillasittande ett tag om ni mäter pulsen och ej stressade eller sjuka för att den ska vara rättvisande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-17 12:31
    Hos en vuxen person som vilar brukar pulsen ligga mellan 60 och 70 regelbundna slag per minut, medan en vältränad person brukar ha en lägre vilopuls mellan 45 och 50 slag i minuten. Pulsen ökar när man anstränger sig eller är stressad, samt om man har ont eller feber. Då kan en puls på 100 slag i minuten vara helt normalt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är din vilopuls?
  • fiwjfisw

75 ligger min puls på.

• Anova

Testade den flera gånger, den låg mellan 110 och 115 varje gång. Det låter konstigt tycker jag. Kanske beror den höga pulsen på att jag äter flera stycken mediciner?

*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*´*God jul och Gott nytt år*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*`*
  • wity

54           

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Äppelpaj80

Anova- Kan ju vara så? Har du legat ner en längre stund eller vilat nu när du testar?

• Äppelpaj80

Jag har legat ner 1 h snart och min puls ligger mellan 80-90 slag/minuten. Men jag har lite hög temperatur.

• Tonx

Sist jag kollade vilopulsen låg den på 60. 
    Då äter jag concerta som höjer blodtrycket en aning... 

• Anova
    Äppelpaj80 skrev 2011-12-17 13:27:06 följande:
    Anova- Kan ju vara så? Har du legat ner en längre stund eller vilat nu när du testar?

Nja, jag har halvlegat stilla på soffan i över en timme, har skrivit lite på datorn under den tiden. Det bör väl inte ge en vilopuls.
    *`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*´*God jul och Gott nytt år*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*`*
Svar på tråden Vad är din vilopuls?