• Breakdown

Lätt blödning i vecka 6?

Är gravid i vecka 6 och idag när jag gick på toa så var det lite blod i kisset och på pappret när jag torkade mig.

Jag har inte ont i magen eller något och det blöder inte särskilt mycket...
    Är livrädd för missfall men efter att ha kikat runt på nätet verkar det som om en del har haft lätta blödningar i vecka 6 och lite framåt..

är det normalt?

• Svar på tråden Lätt blödning i vecka 6?
  • Nygift6juni

Jag har också haft en liten liten blödning kring vecka 6-7 vid båda mina graviditeter...eftersom jag tillhör den oroliga sorten har jag åkt in och kollat, det har inte varit missfall. Är du för orolig åk in och kolla...dröjer så länge tills sparkar och annat som kan lugna...särskilt om du är "symptomfri" i övrigt...

• SilverLadyG

Jag fick några droppar brun blod då jag skulle få min mens och så fortsatte det i 2 månader till då jag skulle få min mens. I 2 dagar lite brunt. Nu har jag en 5 veckors här hemmaSkrattande

• Queen of all

Jag har haft små blödningar till och från sen vecka fyra/fem typ.
    Senaste var i morse och jag är i vecka åtta nu.
    Men det verkar som att den lilla saken fortfarande finns kvar därinne. :P
    Jag får blödningar så fort jag gör något. Så jag har fått order om att vila och har blivit sjukskriven.

Är du orolig så åk in, eller ring barnmorskan och hör med dom vad dom tycker.

Men om inte blödningarna tar i och blir mer och mer så är det nog ingen fara.
    Vad jag har förstått så är det alltid en riktigt riklig och lång blödning när det är missfall. Har inte hört något annat iallafall. 
    Och när jag fick missfall förra gången så var det kanske en liten liten blödning i max en halv dag och sen satte det igång ordentligt.

Så ta det bara lugnt och vila så ska det nog bli bra. =)

Och åk in om du är orolig. =)  

• rockaroll

Det är nog lugnt, men ring kvinnokliniken om du är orolig. Det står ju överallt att man bör kolla upp alla blödningar under grav.

• SL87

Jag har också haft blödningar och jag har fått kolla upp det varje gång. En gång i vecka 10, en gång i vecka 12 och en gång i vecka 14.

• Breakdown

Tack för alla svar, jag blir lite lugnare nu men skall ta kontakt med barnmorskan iallafall! :)

• Carrossk

Jag hade precis som du kring V.6 och fick även en lite större blödning någon vecka efter.. Hade aldrig ont i magen eller något annat.. Nu är jag i V38 så du ska nog inte oroa dig.. :)

• Skattkistan

Även jag hade några blödningar tidigt i graviditeten. Men på vul fick jag se ett tickande hjärta! Tycker absolut du ska boka en tid för vul för det blir så psykiskt jobbigt att inte veta, och man väntar ju på en bebis och inte ett missfall, men det glömmer man lätt bort i all oro! Lycka till!

• Breakdown

Det slutade blöda igår eftermiddag, och har inte känt av något så jag är lite lugnare just nu! :)

Svar på tråden Lätt blödning i vecka 6?