Tips: En jobbar, en hemma, två barn
Hej. Jag har precis blivit pappa på nytt ( ), och har ett barn på två och ett halvt år. Det kliar i fingrarna på mig att börja arbeta igen vad det lider. Min fru vill vara hemmafru och har varit det sedan sonen föddes.
Jag kommer att snart börja ett arbete som innebär en veckas arbete i månaden ungefär. Dock görs detta 200 meter hemifrån, och det är bara "insatsarbeten" som man måste vara beredd på under dygnets alla tider.
Ska även dra igång två egna företag som sköts hemifrån. Till saken hör att företagen egentligen inte är mer tidskrävande än vad jag gör dem till, utan kommer att vara flexibla. Ett av företagen sköts ifrån ett hus brevid vår fastighet, och till det andra bokar jag in kunder på tider som passar mig och frugan. Dock måste jag som alla andra lägga ner tid för att dra in pengar.
Vad är bra rutiner tycker ni? Hur mycket ansvar för barnen är rimligt att vi båda tar?
Min spontana tanke är att vi inte kan vara två stycken som går hemma och tar hand om barnen mer än kanske den första månaden.
Min plan är att sköta dagis-lämnandet med tvååringen, och att två och ett halvt-åringen får vara med mig mycket i ekonomibyggnaden och vara med mig och jobba.
Vad säger ni? Hur hade ni gjort?