Diagnoser vid extremt sparsam mens?
Vad kan man ha för olika diagnoser vid extremt sparsam mens? Jag har sökt hos gyn i omgångar i flera år och alla säger att det inte är nåt fel men det måste det vara eftersom att jag blöder mindre än en binda per mens. Både innan p-piller och med p-piller så blödde jag runt 12-14 bindor per mens. Jag skriver det bara för att illustrera skillnaden för er.
Jag tänkte gå till gyn igen och kräva svar ännu en gång men det verkar som om jag själv behöver servera gyn med en diagnos men jag vet inte var jag ska börja och vilka diagnoser man kan ha för att blöda så lite som jag gör. Jag skulle bli oerhört tacksam för hjälp för jag mår så dåligt psykiskt av att ha så lite mens som jag har. Min menscykel är på 37-38 dagar och jag får stegring varje månad på äl-tester men har aldrig några symptom (förutom lite äl-sekret vid äl) varken vid äl eller mens. Som mest har gyn uppmätt min slemhinna till 6 mm precis innan mens vilket är jättetunt men dom envisas med att säga att inget är fel.
Så vad kan felet vara?
Hjärntumör? Syns det bara vid en röntgen av huvudet eller genom blodprov?
Ashermans? Hur vet jag det?
Hormonrubbningar? Dom säger att jag inte har det?
TSH? Har ett svagt minne av att min var 3,4 men är inte alls säker på det.
Snälla, snälla, snälla, snälla, om någon vet något om extremt sparsam mens och diagnoser så kan ni väl svara? Jag kommer aldrig få barn om det här fortsätter.