• Anonym (snart 36)
    Äldre 17 Dec 17:36
    8416 visningar
    41 svar
    41
    8416

    Kläder till kvinna 36 år? Vad är "lämpligt" och mindre lämpligt?

    Jag har alltid klätt mig utmanande, men känner väl mig lite osäker nu då jag blivit äldre. Vad anses lämpligt och normalt för en kvinna i min ålder? Hur klär man sig sexigt utan att vara slampig?

    Till vardags har jag klätt mig i åtsittande jeans och en top till, jag visar gärna mina tatueringar också. Jag har 5 stycken. Lyssnar på heavy metal och _känner_ mig yngre än jag är. Ingen kan tro att jag snart fyller 36!
    När jag gått ut på krogen har det blivit korta kjolar och top, eller leggings och en urringad top. Mycket ben och klackar gillar jag att visa, gillar stövlar med hög klack.

    Jag vet att mitt sätt att klä mig har retat många, och det är inget jag brytt mig om förut. Men nu när jag blivit äldre så funderar jag på detta emellanåt.

  • Svar på tråden Kläder till kvinna 36 år? Vad är "lämpligt" och mindre lämpligt?
  • Äldre 17 Dec 17:38
    #1

    Jag skulle vilja säga:

    Klä dig i det DU vill, annars så blir det bara fel i  alla fall   


    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Anonym (mamma till 2)
    Äldre 17 Dec 17:48
    #2
    Isnogood skrev 2011-12-17 17:38:34 följande:
    Jag skulle vilja säga:

    Klä dig i det DU vill, annars så blir det bara fel i  alla fall   
    Håller med. Alltid kommer det vara nån som har en åsikt.
    Min mamma var 19 när hon fick mig, jag tyckte hon var last gammal och hade pinsamma kläder när hon var 30år hahaha. Jag är nu 30 och känner mig ung.
  • Lisa42
    Äldre 17 Dec 17:53
    #3

    Ähhhh klä dig som du tycker är roligt...det gör jag och jag är 44 . De som har åsikter har behov av det och är inget du kan göra något åt.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 17 Dec 18:09
    #4

    Alla har vi olika tycke och smak..... det som bu beskriver anser jag är rätt slampigt, det är kvinnor som klär sig så som jag ser lite som wt. Men som sagt vi har alla olika smak! Jag är i samma ålder som dig ts.

  • Äldre 17 Dec 19:25
    #5

    Är lika gammal och har ungefär samma stil. Bortsett från att jag föredrar kängor framför klackar. Eller hade iaf. Inte för att jag känner mig för gammal utan mer för att jag fått två barn rätt tätt och inte känt mig lika snygg i åtsittande kläder längre. Har den senaste tiden snöat in helt på Rockabilly klänningar. De ser ju ut som små praliner:). Innan var det bara svart som gällde men nu har jag på köpet fått in lite färg i garderoben.

  • Anonym (snart 36) Trådstartaren
    Äldre 17 Dec 19:30
    #6

    Ja jag vill ju inte ses som en slampa;) Men jag vill ju ändå fortsätta vara "jag", och min stil uttrycker ju lite hur jag är som person. Jag är rockig, lätt att prata med och färgstark. Men inte slampa.
    Just nu är jag gravid och ska få mitt barn när som helst i dagarna, så för tillfället är det ju bara stora kläder som gäller;) Ja, jag kanske aldrig kommer att bli lika smal som jag var innan heller, det vet man ju aldrig.

    Alltid roligt att få lite synpunkter:)

  • Äldre 17 Dec 19:36
    #7

    Vill tillägga att det som är lämpligt är det som du känner att du är snygg i. Vi är inte gamla. Jag trodde när jag var yngre att det liksom fanns någon magisk ålder där man automatiskt blev lite mer som typ sin morsa i stilen. Självklart gör det inte det. När vi är pensionärer kommer troligen den då unga generationen tycka att det vi antar vara ungdomligt idag är gubb och tantmode. Vi är de vi är och dreads kommer för dem vara lika tantigt som hår lagt på plastspolar är för oss...

  • Anonym (tant?­)
    Äldre 17 Dec 19:41
    #8

    Jag lyssnar på metal och är 30. Jag har aldrig kjolar eller shorts som slutar ovan knäna. Har jag kjol eller klänning har jag alltid leggings eller strumpbyxor. Jag undviker djupa urringningar.  Jag är rockig, lätt att prata med och färgstark men känner inte att jag behöver hjälpa till med kläderna för att förstärka det.  Jag är helt enkelt så jäkla kul och underbar att jag inte behöver klädernas hjälp för att uttrycka min förträfflighet Flört

  • Anonym (tant?­)
    Äldre 17 Dec 19:45
    #9
    Anonym (tant?) skrev 2011-12-17 19:41:49 följande:
    Jag lyssnar på metal och är 30. Jag har aldrig kjolar eller shorts som slutar ovan knäna. Har jag kjol eller klänning har jag alltid leggings eller strumpbyxor. Jag undviker djupa urringningar.  Jag är rockig, lätt att prata med och färgstark men känner inte att jag behöver hjälpa till med kläderna för att förstärka det.  Jag är helt enkelt så jäkla kul och underbar att jag inte behöver klädernas hjälp för att uttrycka min förträfflighet Flört
    Jag tycker självklart att alla gör som de själva finner bäst, men jag trivs bäst när jag följer en "passande" dress code. Det är en fin linje innan det börjar se ...billigt ut och jag vill undvika det. Vissa kan pull it of, men jag känner inget behov av att försöka.
  • heter
    Äldre 17 Dec 19:46
    #10

    En början kan ju vara att inte köra allt på en gång. Med det menar jag att ha kort kjol eller urringad top inte hela kittet på en gång. Håller med att det är wt att se slampig ut och din beskrivning i ts låter ganska slampig/wt.

Svar på tråden Kläder till kvinna 36 år? Vad är "lämpligt" och mindre lämpligt?