• pippilur90

Tryck och smärta i bäckenet

Jag har sedan igår haft ett rejält tryck nedåt, och den känns seriöst som att allt blod i hela kroppen har samlats i fi och jag tror att jag ska gå sönder när som helst. Det gör så satans ont!!!

Smärtan sitter framförallt i svanskotan och upp i bäckenet, och det spelar ingen roll vad jag gör för det vägrar ge med sig. Värst är när jag reser mig upp från att ha suttit, då vill jag bara skrika rätt ut.

Det är helt annorlunda från foglossning, som jag haft problem med sedan vecka 20. 

Är det någon som har något tips på vad jag kan göra, eller om detta betyder någonting? 

Jag är i vecka 39  (38+2)

/Desperado

• Svar på tråden Tryck och smärta i bäckenet
  • Strawberry3

Låter som bebis ligger trycker på en nerv nere i bäckenet, jag gick så de sista veckorna med förra och fy f_n vad ont det gjorde. Mycket värre än själva förlossningssmärtan!!! Om bebis inte är helt fixerad kan man kanske försöka rucka lite på läget genom att "lägga sig" mot en vägg med benen upp så långt upp man vågar men det är nog INTE att rekommendra med foglossning. Har inga bra direkta tips än att stå ut och hoppas på att det kommer igång snart. Ibland funkade det lite bättre med ett riktigt varmt bad 

• pippilur90

Precis vad barnmorskan på förlossningen sa. Bebisen har legat fixerad sedan vecka 36, och mest troligt är att hon sjunkit ner ännu mer i bäckenet. Men det gör ju så ont att jag bara vill kräkas :(

Svar på tråden Tryck och smärta i bäckenet