• Pannkaksmamma

Utmaning, gluten- och mjölkfri trerätters middag!

Jag har tagit mig an en utmaning, nämligen att laga en trerätters middag till några vänner. Jag gillar att laga mat och särskilt festmat, men denna gång ska maten vara gluten- och mjölkfri... Hade det bara varit gluten- och laktos så skulle det varit enklare. Vet ju att det finns många tips att få här! Ska förtydliga att det är komjölk som vännerna inte tål, getmjölksprodukter är okej.

Ser fram emot era goda tips - framför allt gällande huvudrätt och efterrätt

• Svar på tråden Utmaning, gluten- och mjölkfri trerätters middag!
  • moruppgren

Räkröra på avokado. Min favorit! Bara att dela på mitten, ta bort kärnan och fyll på med räkröra.
    (du kan ju göra med med majonäs enbart istället för t.ex. creme fraise)

Fyll en zukini med en god köttfärsröra. Toppa med lite ost (den sorten din vän kan äta) En aioli till och en riktigt smaskig sallad.

Riktigt svårt att komma på något jätte festligt faktiskt. Efterrätten är ännu klurigare..
    Skriver igen om jag kommer på någonting :)

• jamenvisst

Antar att det är mjölkprotein. Kolla upp så det verkligen funkar med getost då, annars så är det ju skit gott.

Förslag.

Förrätt: Soppa av något slag, ex skaldjur, morot etc.

Huvudrätt: Klyftpotatis, något gott kött eller kanske bacon inlindad kycklingfile. En kall sås på någon mjölkfri produkt.

Dessert: Mjölkfri glass, den är riktigt god faktiskt. Någon hemmagjord varm sylt till kanske?  

Svar på tråden Utmaning, gluten- och mjölkfri trerätters middag!