Skaldjurspaj med smördeg
Nu blir jag lite lätt desperat...har sökt och sökt ett recept på internet, på en slags "paj" gjord på smördeg och fylld med skaldjur och annat gottigt.
Blev årligen bjuden på den typen av paj för flera år sedan på jularna, av min dåvarande sambos mamma. Men i samband med att det förhållandet tog slut har jag inte ätit den typen av paj något mer..... och den var så goooooooooooood!
Var säkert superenkel att göra den men då det gått några år minns jag heller inte riktigt vad som exakt var i den; hon gjorde den i en stor ugnsform minns jag och utöver skaldjur hade hon ägg och röd /svart kaviar på den. Och sen var det säkert nån creme fraichebaserad sås hon haft i formen eftersom den var krämig och god....dock varm (alltså ingen sås vid sidan om som serverades utan den tillagades i formen..)
Nu har jag gått och suktat efter den här skaldjurs"pajen" i några års tid men inte lyckats hitta nåt bra recept så därför hoppades jag lite på att nån här på FL kanske sitter på ett bra motsvarande beprövat recept
Skulle verkligen vara toppenbra om det var så