• Anonym (Ensam och rädd)

Cancer? Ensidig nästäppa sedan länge

Hej

Kan ni snälla lugna mig lite. Jag har sedan länge haft en ensidig nästäppa. Luktar metall och smakar ibland metall. Har det senaste åtet haft problem med mitt ena inplantat i överkäken. Jag är öm i anisktet på samma sida som nästäppan. Den är konstant ocg blir aldrig bättre eller sämre. Kommer slem och blod ofta. Jag har varit lite förkyld till och från, men nu har jagvarot frisk i ca 3 månader.

Någon som haft samma? När man googlar hittar man bara om Bihålecancer eller polyper. Har inte riktigt förstått skillnaden.

Är så himla rädd just nu!

Har barn attta hand om, båda med funktionshinder, så vill knappt tänka på dettta.

Dessutom ringde jag öron/näsa/hals i fredags. Hon tog mig på allvar och ordnade med deras tidigaste lediga tid. På måndag em. Men nu sitter man här med panik!!!

Snälla stötta mig

• Svar på tråden Cancer? Ensidig nästäppa sedan länge
  • Anonym

Bihålecancer är extremt ovanligt. Det är väl väldigt skönt att höra. Men några säkerheter finns såklart inte i det påståendet.

Annars förstår jag helt din oro. Har själv våndats över just denna cancertypen, då jag hade en helt galen bihåleinflammation där det kom ut klumpar med blod på 6-8cm diameter stora ur näsan(!). Smärtan på en 1-10 var 15. Jag sysslar med cancer i min profession också, men det skiljer extremt mycket cancerform till cancerform. Cancer i näsan är som sagt extremt ovanlig och drabbar främst de som jobbat inom tung industri med kemikalier.

Polyper är väldigt väldigt vanliga. En polyp är en förändring av slemhinnan som är harmlös.  

Så chanserna att det är poly men inte cancer är väldigt väldigt väldigt stora. 

• Anonym (Ensam och rädd)

ÅH Tack. Hur kan man seskilnad på polyp å cancer?

• Anonym
    Anonym (Ensam och rädd) skrev 2011-12-18 01:01:27 följande:
    ÅH Tack. Hur kan man seskilnad på polyp å cancer?
    Se skillnad absolut. Polyp ser ut som vanlig slemhinna, ett utskott. Cancer ser mer ut som förstörd slemhinna. Men för att vara på säkra sidan så ska man ta vävnadsprov. Men i ditt fall tror jag bara man väljer att ta bort polypen. 
Svar på tråden Cancer? Ensidig nästäppa sedan länge