Begagnat babyskydd ok?
SKulle i köpa ett begagnat babyskydd till bilen? Om det ser fräscht osv ut?
SKulle i köpa ett begagnat babyskydd till bilen? Om det ser fräscht osv ut?
ni* inte i
Jag har precis köpt ett begagnat babyskydd, är 1 år gammalt med bara använt i dryga 6 månader, ser precis ny ut.
Förstår inte att man ska köpa nytt och kasta ut en massa pengar när jag kan köpa något minst lika bra och fräscht är halva priset eller ibland mindre!
Om man vet åldern på skyddet och vet att det är okrockat och inte har utsatts för ovanligt slitage (typ värme, kyla eller annat som kan påverka materialet) så visst, varför inte köpa begagnat. Själv ska jag hyra ett från NTF. Kostar några hundra och det är det ju värt.
vi köpte begagnat men de va av en vi kände så vi visste helt hundra att den inte va krockad + att den va använd en kort tid bara.. fått lära mig int eäldre än fem år så kan man ha den :)
Jag skulle kunna köpa ett begagnat av någon jag känner och litar på.
Till sonen hyrde vi från NTF, 300:- för 9 månader.
Ska vi ha ett babyskydd till bebisen i magen så hyr vi ett denna gången med..
Skulle också kunna tänka mig att köpa ett begagnat, men bara av någon jag kände. Skulle aldrig köpa ett på Blocket.
Skulle aldrig kunna köpa själv från tex Blocket. Däremot kanske från någon vi kände och litade på.
Vi har däremot sålt vidare våra babyskydd på Blocket, och hade inga svårigheter att bli av med dom.
Det finns mig veterligen inte ett enda fall rapporterat där man vet att en baby skadats i bilolycka därför att babyskyddet var köpt begagnat och hade en osynlig skada som andrahandsköparna ej visste om.
Beräkna sannorlikheten för detta: Ett par köper ett babyskydd. De KROCKAR med bilen, men väljer ändå att sälja babyskyddet vidare begagnat utan att säga något. Köparna krockar de också, och babyskyddet har fått en så svår, men ändå helt osynlig, skada vid den första krocken att spädbarnet skadas svårt.
För mig framstår detta scenario som ytterst osannorlikt.
Beräkna sedan sannorlikheten för detta: Ett par köper ett nytt babyskydd i affären. Babyskyddet har ett produktionsfel som gör att det inte fungerar som det ska i krock och barnet skadas.
...eller: Ett par köper ett nytt babyskydd i affären. Bayskyddet har udne rtransport till affären fallit ila i lastbilen och får ett osynlig skada så att det inte skyddar ordentligt vid krock.
Jag bedömer dessa tre scenarion som precis lika sannorlika rent statistiskt sett.
Min syster var skeptisk till att köpa begagnat och HYRDE istället ett babyskydd. Hallå? Inkonsekvent eller vad? Det är väl inte plötsligt mindre sannorlikt att skyddet blivit krockat för att de tidigare ägarna hyrt det istället för köpt det. Begagnat är ändå begagnat.
kan tipsa om att barnenshus för tillfället har kampanj på brio primo babyskydd med bas, kostar 1299 kr.