• Anonym (Köksa)

Kallskänka...lön?

Hej.

Är sååå glad!!!!

Har inte jobbat på många år pga sjukdom o föräldraledighet.
    Nu har jag jobbat extra på ett storkök inför julen o trivs kalasbra.

I fredags kom chefen o undrade om jag skulle kunna tänka mig att
    ta över i kallskänken efter en dam som snart går i pension.

Han sa: fundera på saken o kom in t mig på måndag, tänk över hur mkt du vill ha i lön osv.

HJÄLP! Jag vill så gärna ha detta arbete. Men vet inte hur mkt jag ska begära/önska i lön. Detta är ett heltids arbetem med rätt mkt ansvar. Inget jag är rädd f att ta tag i, ska bli riktigt kul. Men jag vet inte vad lönen ligger på.

Har 2årig gymn o sen arbetat som kallskänka/köksa till o från i ca 15 år.

Ska ringa facket imorrn, men tänkte kolla här om det finns ngn som vet på ett ungefär. 

• Svar på tråden Kallskänka...lön?
  • Lellehs

180:- /h om du har 6 års erfarenhet då räknas gymnasieåren med, har jag hört man kan få :)

• Anonym

Om du vågar, fråga hon som ska pensioneras vad hon tycker är vettigt att begära

• Anonym (Hovmästare)

Här kan du kolla lite hur andra ligger inom samma yrke i ditt län:
    http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Kallskanka-1101

Lellehs skrev 2011-12-18 13:55:06 följande:
    180:- /h om du har 6 års erfarenhet då räknas gymnasieåren med, har jag hört man kan få :)
    180 kr/h - var kan man få en sån hög lön som kallskänka? Det jobbet vill jag ha! Det ger ju en månadslön på över 31.000 kr/mån...
  • Lindis1974

180 kr i timmen. Det stämmer inte alls. Ca 20000:- i månaden ligger det på.

• Anonym (Köksa)

Jag hade 134 Kr/h på ett annat ställe där jag var anställd på timmar, DET tyckte jag var bra då. 180kr låter helt fantastiskt...men tror inte det stämmer riktigt, tyvärr. Men tack ändå! Ska kolla in länken som "Hovmästaren" skickade.

• Lellehs

Men! Sorry för många inlägg men jag kan inte skriva... Det försvinner text..

Svar på tråden Kallskänka...lön?