• Anonym (kanske)

Dildo

Vad är storleken på er favoritdildo och vad heter den?
    Med storlek menas både diameter/omkrets och längd.
    Hur är den till formen då, knottrig eller slät osv?

• Svar på tråden Dildo
  • IsDimma

Jag mätte favoriten igår till en annan tråd. Tror den var 12 cm lång och 11-11.5 cm runt om. Ser ut som en rak kuk med ådror och den är hudfärgad. Lagom mjuk och lagom hård. Näst bäst efter originalet

• Anonym (kanske)
    IsDimma skrev 2011-12-18 17:56:52 följande:
    Jag mätte favoriten igår till en annan tråd. Tror den var 12 cm lång och 11-11.5 cm runt om. Ser ut som en rak kuk med ådror och den är hudfärgad. Lagom mjuk och lagom hård. Näst bäst efter originalet
    Då borde den vara mindre än normalstorleken på en kuk.
    Men det behöver ju inte betyda att den inte är skön eller skönare för det.
  • Anonym (varför?)

Jag har aldrig förstått vad man ska med en dildo till. Vill jag ha kuk har jag en man men i övrigt är det mycket skönare men händerna, gärna med lite glidmedel.

Jo, jag har en dildo liggandes, en som kan vibrera och allt. Och att använda den tillsammans med maken är ok men inte själv.

Det är som om kvinnor måste ha en kuk för att bli tillfredsställda - finns det ingen riktig att tillgå så åtminstone en i plast. Nä, en bra kvinna reder sig själv!

• IsDimma

13 cm var den visst (hittade den andra tråden). Jag har alltid gillat kikar som faller inom normalspannet men i den mindre delen av den. den har en helt perfektstorlek för mig.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Tom Araya
    Anonym (kanske) skrev 2011-12-18 18:13:38 följande:
    Då borde den vara mindre än normalstorleken på en kuk.
    Men det behöver ju inte betyda att den inte är skön eller skönare för det.
    Jag tycker det låter som om storleken är nära en normalstor kuk men du kanske har annan statistik att tillgå?
  • Tom Araya
    Anonym (varför?) skrev 2011-12-18 18:32:41 följande:
    Jag har aldrig förstått vad man ska med en dildo till. Vill jag ha kuk har jag en man men i övrigt är det mycket skönare men händerna, gärna med lite glidmedel.

Jo, jag har en dildo liggandes, en som kan vibrera och allt. Och att använda den tillsammans med maken är ok men inte själv.

Det är som om kvinnor måste ha en kuk för att bli tillfredsställda - finns det ingen riktig att tillgå så åtminstone en i plast. Nä, en bra kvinna reder sig själv!
    Man brukar säga att även en bra man reder sig själv men en bra man har också en verktygslåda och kanske även lite redskap i garaget...Solig
  • Anonym (varför?)
    Tom Araya skrev 2011-12-18 18:53:17 följande:
    Man brukar säga att även en bra man reder sig själv men en bra man har också en verktygslåda och kanske även lite redskap i garaget...Solig
    Jo men varför skruva i glödlampan med en skiftnyckel när man kan använda händerna?
  • IsDimma

P e: visst faller den inom normalspannet allt. Till och med så den är något större runt om än vad statestiken säger. Inte mycket men ändå.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Tom Araya
    Anonym (varför?) skrev 2011-12-18 18:56:46 följande:
    Jo men varför skruva i glödlampan med en skiftnyckel när man kan använda händerna?
    Även till glödlampor behövs ibland redskap. Det finns långa stavar med en gummipropp som passar runt lampan, för glödlampsbyte när det är högt i tak.
  • Anonym (anna)

Vet ni hur många watt en lågenergilampa ska ha för att motsvara 40 w vanlig lampa?

Jag har en lelo stav. Det är väl iofs inte samma som en dildo... Vet inte längd och diameter, inte är den stor. Använder den mest för vibrationerna ändå, motorn är grym!

• Anonym (spekulant)

Hm, intressant ämne så här i jultider. Dock kan man ju tro att ts fråga rörande storlek mm
    skulle generera fler inlagor. Efter att ha följt de trådar som handlar om "storlek" på det manliga
    organet, så får i vart fall jag intrycket att de flesta föredrar i vart fall någonting som är i storlek
    som sin partner, allternativt större, vilket skulle innebära (i detta forum) någonting mellan 15-20 cm i omkrets
    samt en längd om 19-25 cm i vart fall om det kommer till en sk dildo. Efter kontroll av de recensioner
    som lämnas i frågan av säljande nätbutiker, kan konstateras att de dildos som verkar ha störst andel
    "nöjda" kunder är de som är de absolut största med storlekar om 22 cm i om samt längder på 30 cm 
    eller mer samt vara realistiskt utformade. Stämmer detta verkligen ? 

• Tom Araya
    Anonym (spekulant) skrev 2011-12-18 22:05:32 följande:
    Hm, intressant ämne så här i jultider. Dock kan man ju tro att ts fråga rörande storlek mm
    skulle generera fler inlagor. Efter att ha följt de trådar som handlar om "storlek" på det manliga
    organet, så får i vart fall jag intrycket att de flesta föredrar i vart fall någonting som är i storlek
    som sin partner, allternativt större, vilket skulle innebära (i detta forum) någonting mellan 15-20 cm i omkrets
    samt en längd om 19-25 cm i vart fall om det kommer till en sk dildo. Efter kontroll av de recensioner
    som lämnas i frågan av säljande nätbutiker, kan konstateras att de dildos som verkar ha störst andel
    "nöjda" kunder är de som är de absolut största med storlekar om 22 cm i om samt längder på 30 cm 
    Jag undrar hur det statistikunderlaget ser ut för dessa butiker, brukar kunder kom tillbaka och tala om hur skön dildon de köpte förra veckan kändes?
  • Anonym (Dalkulla42)
    Anonym (spekulant) skrev 2011-12-18 22:05:32 följande:
    Vet att karlar ha en förmåga att ofta köpa stora dildos, ibland för stora. Vet bara vad min gubbe har köpt. Den jag använder mest är kanske 3-4 centimeter och 20 cm lång. Men gubben köpte även en jättestor som är 6 cm (?) och kanske 30 lång, försöker gissa. Den kan jag bara använda när jag är på rätt humör. 
  • Anonym
    Anonym (Dalkulla42) skrev 2011-12-19 11:16:37 följande:
    Vet att karlar ha en förmåga att ofta köpa stora dildos, ibland för stora. Vet bara vad min gubbe har köpt. Den jag använder mest är kanske 3-4 centimeter och 20 cm lång. Men gubben köpte även en jättestor som är 6 cm (?) och kanske 30 lång, försöker gissa. Den kan jag bara använda när jag är på rätt humör. 
    När jag genom åren har köpt dildo åt flickvänner och frågat dem vad de vill ha har de flesta svaret att de vill ha en normalstor och inte allt för hård. 
    Någon gång ibland har jag köpt en lite större för att jag märkt att de ibland gillar att det tänjer lite. Problemet har vart att hitta någon som är lite större utan att vara groteskt stor.
    Jag vet inte vilka de använt mest själva men när vi varit tillsammans har vi bara använt den stora några gånger om året när hon verkligen velat ha den.
  • Anonym

Tror det är en myt att tjejer vill ha jättedildosar.

För mina vänner är det vibrationerna som är det viktiga, inte storleken på dildon. De flesta kvinnor får ju ändå inte enbart vaginalorgasm, utan behöver stimulans av klitoris.

Jag har en en klassiker, en rosa rabbit - som jag älskar. Den gör det den ska helt enkelt. För mig är den skönare än när jag tillfredställer mig med händerna. Kan beror på att jag älskar oralsex, och med rabbiten så blir det en liknande känsla?

• Anonym (kanske)

brutaldildos.com

Nice!

Vad tycker ni om dessa fittor som sväljer såna dildon i storlek XXXL, någon som provat?

Svar på tråden Dildo