• Philippa

Gör cellprov ont?

Min kompis var i fredags och lämnade cellprov för första gången. Hon kom till mig och var alldeles förstörd, hon tyckte det gjorde ont.... jag personligen tycker inte det gör ont så jag blev förvånad...Tycker ni att det gör ont?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gör cellprov ont?
  • ELHU

Nä lite obehagligt men ingen smärta. Blöder något efter.

• sys

Alla har olika smärttröskel, men för min del så gjorde det inte ont. Ont  för mig är värre smärta.

Men jag ser absolut inte ner på den som tycker att det är obehagligt, gör ont osv.

we begin our lives when we die
  • Ruggugglan

Det var obehagligt men gjorde inte ont.

• 3tjejer

Jag svarar nej för jag tycker inte att det gör ont alls i vanliga fall. Men när jag passade på att ta cellprov på återbesöket efter förlossningen gjorde det jätteont.

• La Lola

Ja lite.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ellieott

Nej, lite obehagligt bara.

Mitt prov visade på förändringar så jag fick göra ett uppföljningsundersökning på gyn. Då tog det biopsier på livmodertappen, det gjorde inte heller ont men var helt extremt obehagligt. Mycket konstig känsla!

• tjej87

För mig har det inte gjort ont men det var lite obehagligt när barnmorskan spände upp den där plastgrejen... Men det beror nog mkt på också om man spänner sig eller inte och även på hur man är skapt där nere.

• Themis

Inte ont, men kan vara lite obehagligt.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • SoStylish

Jag kände bara något som spände till ordentligt, men det gjorde inte direkt ont. Blödde lite efteråt och blödningen försvann under kvällen. 

• enilef

Det var väl inte det mysigaste jag har varit med om, men ont gjorde det inte.

• plankton

Det enda jag nånsin kände när jag gjorde mitt cellprov sist var att det spände en smula när hon spände den där grejen (vad sjutton heter dem egentligen?) Ett snurr med en tops och så var det färdigt, nej jag kan inte påstå att det är något som orsakar smärta precis...

• xolma

Jag tycker att det gör rätt ont. Senaste gången blödde jag ganska mycket också och det höll i sig i två-tre dagar. Brukar få rätt ont i magen efteråt, som mensvärk och kan behöva ta en tablett.

• annca

Kände det inte ens, annat än som det vanliga obehaget när man ligger där i stolen...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Aoife

Inte ont men det känns lite.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Fidelis ad urnam

Jag kände ingenting, möjligen att det kanske spände till lite. Men ingenting annat.

Svar på tråden Gör cellprov ont?