Nu orkar jag inte mer
Vi har en baby på sex månader som aldrig sovit mer än 1 högst 2 timmar i undantagsfall i stöten dygnet runt. Han somnar på kvällen när jag ammar honom trots att jag verkligen försöker hålla honom lite lite vaken när han ska sova för att han inte ska vakna på "helt fel ställe". Nu lägger jag ner honom efter amning i sängen där han sover ca 30 minuter och vaknar sen alldeles hysterisk och ger sej inte förrän jag lägger honom till bröstet eller ibland vaggar honom i famnen då han somnar om igen och så upprepas proceduren i ungefär samma stil natten igenom med undantag vid 12-02 då han kan sova ca 1 timme istället. Jag har provat att lägga mej med honom i sängen vilket inte ger någon som helst effekt, napp och snuttefilt kastar han i ilskan och skriker sej genomblöt av svett till han vanligtvis somnar på mej av ren utmattning.
Under de här 6 månaderna har jag aldrig kunnat lämna honom efter klockan sex på eftermiddagen då han som sagt blir alldeles hysterisk och jag har inte haft hjärta att låta honom bli så förtvivlad vilket han blir men nu känner jag att bristen på sömn och den här situationen är mer än jag klarar av. Jag gruvar mej för att lägga honom på kvällen och likadant när jag ska lägga mej då jag vet att jag inte får sova mer än max en halvtimme innan hela cirkusen drar igång. Vi har provat att låta pappa gå och trösta honom när han vaknar men efter en timme så klarar jag inte att höra honom mer och tar över men nu känner jag att jag inte orkar mycket mer och vet inte vad jag ska ta mej till längre... Jag vill verkligen inte låta honom gråta sej till sömns men finns det några alternativ?
tacksam för förslag och tips...