Förvara ananas?
En lite konstig fråga, eftersom jag ska använda konservburken till en grej; Hur kan man förvara konserverad ananas istället för i orginalförpackningen och hur länge kan den tänkas hålla?
En lite konstig fråga, eftersom jag ska använda konservburken till en grej; Hur kan man förvara konserverad ananas istället för i orginalförpackningen och hur länge kan den tänkas hålla?
Förslagsvis en bytta i porslin eller plast med ananasen samt saften. Hur länge den håller vet jag dock inte då jag aldrig varit med om att spara den så mer än ett dygn
I kylksåpet. Och gärna ett lock eftersom ananas drar till sig lukter och sen smakar äckligt.
Förslagsvis i en glasburk med lock i kyl...kan tänka mig att fyra dagars hållbarhet låter rimlig. Men lita inte på mig- jag kan ha fel!
Kann det gå att frysa den? Vet inte vad jag skulle kunna använda den till nu i veckan...
Jag frös utan saft. Svårt att få isär dom utan att tina, så jag rekommenderar att frysa in dom i lagom portioner om du inte vill använda alla på en gång.
Tack då testar jag det. Bra, nu får jag min burk