• ssf

Förvara ananas?

En lite konstig fråga, eftersom jag ska använda konservburken till en grej; Hur kan man förvara konserverad ananas istället för i orginalförpackningen och hur länge kan den tänkas hålla?

• Svar på tråden Förvara ananas?
  • IsDimma

Förslagsvis en bytta i porslin eller plast med ananasen samt saften. Hur länge den håller vet jag dock inte då jag aldrig varit med om att spara den så mer än ett dygn

• IsDimma

I kylksåpet. Och gärna ett lock eftersom ananas drar till sig lukter och sen smakar äckligt.

• Nancie

Förslagsvis i en glasburk med lock i kyl...kan tänka mig att fyra dagars hållbarhet låter rimlig. Men lita inte på mig- jag kan ha fel!

• ssf

Kann det gå att frysa den? Vet inte vad jag skulle kunna använda den till nu i veckan...

• Nancie
    ssf skrev 2011-12-18 21:34:22 följande:
    Kann det gå att frysa den? Vet inte vad jag skulle kunna använda den till nu i veckan...
    Lita inte på mig nu heller men jag kan tänka mig att det går att frysa...du kanske inte kan räkna med att den ska kunna användas till något "finare" efter upptining dock, den kanske har förändrats i konsistens av frysningen?
  • Ambrosiah
    ssf skrev 2011-12-18 21:34:22 följande:
    Jag har själv fryst ananas innan, det går bra. :) 
  • ssf
    Ambrosiah skrev 2011-12-18 21:47:47 följande:
    Jag har själv fryst ananas innan, det går bra. :) 

Med eller utan saft? Går de att dela utan att tina upp dem?
  • Ambrosiah

Jag frös utan saft. Svårt att få isär dom utan att tina, så jag rekommenderar att frysa in dom i lagom portioner om du inte vill använda alla på en gång.

• ssf

Tack då testar jag det. Bra, nu får jag min burk

Svar på tråden Förvara ananas?