Berätta lite om era erfarenheter av Ikea lån!!
Ja. nån som vill berätta för mig lite!!
Hur de har funkat? Hur mkt ränta osv???
Vad är minsta beloppet??
Ja. nån som vill berätta för mig lite!!
Hur de har funkat? Hur mkt ränta osv???
Vad är minsta beloppet??
Har ingen aning,men allt med lån skrämmer mig!
Ta så FÅ lån som möjligt gällande allt! är mitt bästa tips.........
Svarar ju inte på frågan,men ändå.
Ingen bra erfarenhet. Stoooor ränta, tar jättelångtid att betala tilblaks om man inte väljer att betala mer än det lägsta. Men de har nåt räntefritt lån som ligger på en viss summa tror jag.
Menar du IKANO banklån till hus m.m. eller menar du IKEAS kredit för att låna till möbler osv. ?
Vi tog ett erbjudande på att få låna räntefritt på IKEA i sex månader för ca sju år sedan. Det var helt ok eftersom vi hade hunnit betala tillbaka nästan allt innan de sex månaderna var slut och den dyra räntan kom in i bilden. Hade iofs en aviavgift på 25 kr varje månad så lite "ränta" var det nog ändå... Var mycket lättskött, men jag skulle aldrig någonsin ta ett sådant lån med hög ränta från början... bättre att spara ihop pengarna före man handlar.
Vad gäller IKANO banklån för hus så har vi bekanta som är väldigt nöjda. VI själva valde att hellre betala lite högre ränta men ha närmare kontakt med vår bankman. Detta pga att vi fortlöpande renoverar och behöver fylla på lite på lånen då och då.
IKANO är banken man lånar ifrån, vi ska låna till nytt köksgolv bla och en någon möbel, ska inte låna nått större belopp!!
Vad räntan blir kan ni ju kolla på deras hemsida då.
JAg gick in och den effektiva årsräntan på "Lilla lånet" ligger ju på 8.95 %"
Det är ju ganska dyrt tycker jag, fastän för ett lån utan säkerhet kanske det inte är det, har ingen erfarenhet av sådant själv. Vi har ett hus som ökat i värde hela tiden och då kan man låna på det för ett nytt köksgolv. Köksgolv ökar ju värdet på hus och/eller lägenheten.
www.ikanobanken.se/lillalanettd JAg gick ju in här och kollade... alla dina frågor där står ju hur mycket eller lite du kan låna osv.
OJ
15 000 behöver jag inte låna
äsch vi får snåla och ta de kontant eller helt enkelt lägga nytt golv en annan gång
Vad skulle golvet kosta?
Apropå golv så har vi faktiskt handlat bra golv på Byggmax. De har ju ibland lite suspekt kvalité, men faktiskt inte på sina golv. Handlade ett bra laminatgolv för 80 kr/kvm (ekplanklook med struktur) och min mamma köpte nyss ett högklassigt oljat ekparkettgolv där för 239 kr/kvm. Har köpt massivt furugolv där för 80 kr/kvm också... visserligen B-kvalitet, men vi fick bara sortera ut en enda planka så det blev billigt.
fru hilde
ja då skulle de nog bli billigare, funderar på att kolla på rusta eller nått, vi ska lägga köksgolv, blir inte så jättedyrt men på ikea skulle de gå på 3000 kr.. sen så kommer vi nog springa mkt där, vi får en liten snart.. osv.. vill inte kosta på nå jättedyrt!
hej hej, vi tog ett ikea lån, för oss som är under 25(tror ja), då ska man få låna utan ränta första året, vilket ju lät jätte bra vi lånade inte särskillt mkt, men...det blev inte so mvi trodde, först och främst tog det jätte långtid innan dom skickade inbetalningskort osv, på något vis blev vi sena med första inbetalningen, inte mycket, men iaf sena, vilket vi absolut inte brukar vara, det ledde iaf till att lånet övergick till ett vanligt ikea lån, men massor av ränta, vi betalde till en början det beloppet som dom räknat ut att man ska betala, men har nu insett att vi inte kommer NÅGONSTANS med lånet så nu har vi bestämmt oss att betala av det fort som tusan!. Dessutom var dom fruktansvärt otrevliga och okunniga när jag förskte reda ut vad som egentligen hänt och varför i skulle betala ränta, tog säkert två månader innan dom hittade någon i sin personal som var tillräkligt insatt och kunnig för att kunna förstå och förklara vad som hänt. Fel av oss att inte läsa igenom det finstila ORDENTLIGT!men man lär av sina misstag:)
har hört från en plattläggare att om man köper golv på rusta får man vad man betalar för......
Har hört från en golvläggare att Ikeas billigaste golv ska vara jättebra i förhållande till priset . Rustas är det väl lite si och så med...
Håller med om att RUsta inte är något att hänga i julgranen. Har iofs inte köpt golv där, men de säljer ju absolut ingenting som har kvalité.