• knotte

undvika nya bristningar, samt samla på sig vätska. TIPS?

Vilken kräm använder ni er utav för att motverka bristningar..

jag låtar åt att testa Mama Mio! elven.se

Någon som har den, hur är den?

Sen hur gör ni för att undvika samla på er vätska, jag är bara i första stadiget och har redan fått vätska i benen, lider av IBS och Fybromylagi.. kan de vara orsaken.. ?

• Svar på tråden undvika nya bristningar, samt samla på sig vätska. TIPS?
  • Lilla fjunet

Lägg ner krämen...bristningarna kommer inifrån!!!!!! 
    Har med hormoner att göra, har du bristningar sen tonåren så är risken stor att du får fler nu och har du inte så många nu så kommer du troligtvis inte att bli speciellt "randig" nu heller.

• Momalicious

Jag har läst att man ska dricka mycket för att undvika att samla vätska. Ska jag testa bästa gång!

• Toppen9

Bristningar beror på dina gener dvs det spelar ingen roll hur mycket du smörjer.

Om man inte vill samla på sig vatten ska man dricka vatten

• knotte

Så då är det kört för min del ang bristningar!! jippi.. ://

Vatten ska ja dricka..

• jeji

Som ovan skriver så är bristningar genetiskt. Jag ser ut som en zebra på magen men jag har fött barn och de är värda alla bristningar i världen :) Men jag smörjer mig ändå för jag tycker att det är skönt + att jag upplever att det kliar mindre på magen när huden spricker. Använder apotekets jordnötsolja när jag duschar och så smörjer jag magen med apotekets mandelolja.

Köp ett par stödstrumpor, finns både strumpor och strumpbyxor. Drick mycket vatten, försök att ha benen/fötterna högt och rör på dig i den mån du kan...

Har också fibromyalgi och jag binder mycket vätska oavsett om jag är gravid eller inte men om det har ngn koppling till fibromyalgin vet jag inte. Jag binder vätska av kolhydrater. För mig fungerar det att dricka mycket vatten samt röra på mig.

• Knorrebusius

Hej!
    Det där med bristningar verkar motsägelsefullt endel säger en sak och andra en annan. Men har man smörjt och endel säger torrborsta så har man ju gjort allt. Hormoner och genetik kan man ju dock inte göra nått mot.

Jag fick lite små bristningar på brösten rätt tidigt i graviditeten, sedan har jag smörjt med Elemis Japanise Camellia Oil och jag har inga på magen (v35) och inte fått några fler på brösten.

Mot vätska är det bra med stödstrumpor och sitta med benen högt när man sitter ner.

Svar på tråden undvika nya bristningar, samt samla på sig vätska. TIPS?