• Svar på tråden Regnvantar för vuxna?
  • Coyote

Kolla i typ sportaffärer, eller där de säljer fiskeutrustning. Jag vet att min morfar hade vattentäta handskar, men utan foder. Då har man ett par vanliga under och de andra över liksom.

• Coyote
    Suck och suck skrev 2011-12-19 00:01:58 följande:
    Tack för tipset kollar på ett par www.sportamore.se/produkt/17344-peak-performa... men begriper inte deras storleksuppdelning 7,8, 9, 10, 11 ?? Jag kanske har 8-9 då tror jag?...
    Googla handskstorlek! Jag har åtta, har jag för mig, ganska stora händer för att vara kvinna.
  • Suck och suck
    Coyote skrev 2011-12-19 00:02:51 följande:
    Googla handskstorlek! Jag har åtta, har jag för mig, ganska stora händer för att vara kvinna.
    I diskhandskar brukar jag ha 8,5 Men det kanske man inte ska gå efter?
  • Anova

Gortex-handskar är vattentäta. Jag har flera par och har aldrig blivit blöt trots slask. 

Jag brukar alltid prova man mäter ju storleken över handen, men ibland är ju vantens fingrar väldigt långa. 
    Själv har jag 5.5 i storlek, jag har minihänder      

*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*´*God jul och Gott nytt år*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*`*
  • Suck och suck
    Anova skrev 2011-12-19 00:34:38 följande:
    Gortex-handskar är vattentäta. Jag har flera par och har aldrig blivit blöt trots slask. 

Jag brukar alltid prova man mäter ju storleken över handen, men ibland är ju vantens fingrar väldigt långa. 
    Själv har jag 5.5 i storlek, jag har minihänder      
    Min sambo gnäller ju över de där Gore-tex vantarna, (tror jag) MEN han cyklar ju 28 mil och sånt på en gång (ibland på somrarna gör han det, när han ska till ett bestämt resmål) Så nu får jag inga i julklapp för han säger att han inte har hittat några bra regnvantar åt sig själv. Men han kanske inte ska utgå ifrån att jag ska cykla 28 mil. Rynkar på näsan
  • Anova
    Suck och suck skrev 2011-12-19 13:46:36 följande:
    Min sambo gnäller ju över de där Gore-tex vantarna, (tror jag) MEN han cyklar ju 28 mil och sånt på en gång (ibland på somrarna gör han det, när han ska till ett bestämt resmål) Så nu får jag inga i julklapp för han säger att han inte har hittat några bra regnvantar åt sig själv. Men han kanske inte ska utgå ifrån att jag ska cykla 28 mil. Rynkar på näsan

Okej, är det sommarvantar? Det kan nog bli lite klurigare.   

*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*´*God jul och Gott nytt år*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*`*
  • Suck och suck
    Anova skrev 2011-12-19 13:50:30 följande:
    Okej, är det sommarvantar? Det kan nog bli lite klurigare.   

Jaha, kanske är det så han tänker också (för sig själv) att de ska vara svala? Hm, får prata med honom igen . Men det är kanske bäst att jag går och kollar i sportbutikerna själv vad jag vill ha. Tänkte bara att det kunde vara en julklapp att önska (i sista stund såhär. Vi har resonerat så att vi ska ge varandra julklappar vi vuxna också, bara för att dottern inte bara ska få en massa och inte vara inne på "att man kan ge" också. Men jag tycker det är struligt med julklappar till vuxna. Man hittar egentligen bäst själv det man vill ha ju).
  • kubiken

testa vantar som heter seal skin. finns olika modeller, bla naturkompaniet har dem. är jättenöjd med mina. kanske din sambo kanske hittar ett par han me? googla ¨på seal skin så finns det olika forum att läsa i.
     beställde mina fr england och tjänade ca 30-40 % på det. är rätt dyra typ  6-700 kr.

• BuoBä

Kolla MC-handskar. Det finns både vanliga, vattentåliga/-täta handskar, och överdragshandskar som liknar de du länkade.

• Suck och suck
    BuoBä skrev 2011-12-19 13:58:28 följande:

Kolla MC-handskar. Det finns både vanliga, vattentåliga/-täta handskar, och överdragshandskar som liknar de du länkade.

Aha, det är nog bra tips. Till sambons cyklande.
  • ssf

Outdoorexperten kanske? De har webshop.

Svar på tråden Regnvantar för vuxna?