• Gul Katt

Hur många kurser får man tacka ja till?

Ska nu välja vilka utbildningar jag ska tacka ja till. Det är ett par utbildningar som jag väldigt gärna skulle vilja gå, men som jag är på reservplats på.. Kan man gardera sig genom att tacka ja till två kurser som man kommit in på, men även tacka jag till ett par kurser som man är reserv på? Och sedan när andra antagningsbeskedet kommer tacka nej till till de kurser jag inte ska gå. Eller får man inte göra så?

Är rädd att om jag bara tackar jag till reservplatserna så kanske jag inte kommer in. Men samtidigt finns ju chansen att jag gör det..

Förstår ni hur jag menar? 

• Svar på tråden Hur många kurser får man tacka ja till?
  • Halloj

Du får tacka ja till kurser som du har kommit in på samtidigt som du tackar ja till reservplatserna.
    Är reservplatserna högre upp i din lista och du kommer in på dem så stryks de kurser som är under även om du har tackat ja, du får läsa 45 hp per termin (om jag inte minns fel). Skulle du inte komma in på dina reservplatser så får du gå de kurserna du tackade ja till. Hoppas att du förstår och att jag inte krånglade till det för dig =)

• Gul Katt

Hmm... Så om jag tackar ja till två kurser som blir 30 p, av dom jag har kommit in på. Men sen även tackar ja till en kurs på 7,5 p och även en på 15 p, som jag står som reserv på.
    Kommer jag in på reservplatserna så tas alltså en av dom första bort? Om reservplatsen ligger högre upp i listan?

Hehe, känns som jag rörde till det lite nu. Eller?

Men om jag tackar ja till kurser, både de jag kom in på och reservplatser, och det tillsammans inte överstiger 45 p. Får jag stå kvar på alla dom då?

Tänkte försöka gardera mig lite...Och sen om jag känner att jag inte klarar läsa alla kurser, är det då bara att kontakta skolan och tacka nej till nån av dom då?       

• Gul Katt

Måste bara försäkra mig om att jag fattat rätt...

Kan jag tacka ja till olika fristående kurser, på totalt 45 p och behålla alla de platserna?

Dom 45 poängen gäller både de jag blivit antagen till och de som jag står som reserv på. Men det överstiger inte 45 poäng.  

Eller kan jag förlora nån av de kurser där jag är antagen, om jag kommer in på en reservplats, även om det är totalt 45 poäng jag tackat ja till??

Vill inte göra något dumt...    

• Gul Katt

Nån som kan bekräfta att jag tänkt rätt?

Har ringt kundtjänsten men det var låååååång kö...Och väntar fortfarande på mail från dom... 

Svar på tråden Hur många kurser får man tacka ja till?