• tea777

Tips låg gåstol

Någon som har tips på en gåstol som är riktigt låg, som kan användas tidigt (bara 3,5 månad). Ska inte använda den långa stunder men hoppas kan vara ett alternativ till att stå och bli buren som idag är det enda som är kul. Vill aldrig ligga eller sitta i babysittern. Får gärna vara med aktiviteter på bordet, har inget med att just gå att göra men eftersom han bara vill stå vill jag testa om han tycker det är kul. Han är väldigt stadig för sin ålder och tänkte testa bulla upp runt han så han sitter bra.

Nån annan som har en en liten som absolut inte vill ligga/sitta själv eller roas av mjukisdjur och andra små bebisleksaker? Andra tips vad som kan vara kul välkomnas. Testat babygym, lekmatta (hatar ligga på mage), babysitter, bumbo.

• Svar på tråden Tips låg gåstol
  • Lyckliga Mig

Vi köpte vår gåstol på Babyproffsen och den går att ställa i olika höjder och blir ganska låg.

Men spelar det någon roll egentligen för han är väl ändå för liten för att förstå att han skall putta benen. Men han kanske är så stark i benen att han står upp?

Kan det inte fungera med att han sitter i en matstol då kommer han ju upp lite och är med på ett annat sätt, ser vad du gör mm.

Lycka till!

• arkeologitjejen
    Lyckliga Mig skrev 2011-12-19 11:47:58 följande:

Vi köpte vår gåstol på Babyproffsen och den går att ställa i olika höjder och blir ganska låg.

Men spelar det någon roll egentligen för han är väl ändå för liten för att förstå att han skall putta benen. Men han kanske är så stark i benen att han står upp?

Kan det inte fungera med att han sitter i en matstol då kommer han ju upp lite och är med på ett annat sätt, ser vad du gör mm.

Lycka till!

Precis vad jag tänkte. En Antilopstol från Ikea med inlägg för bättre stöd och så en skallra eller något sådant på bordet. Då är han ju med lite mer. Har du en gåstol så är han ju fortfarande på golvet och ser inte vad du gör.
    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • Mornie Alantie

Det går över. Snart kommer han tycka det är kul att ligga på mage och försöka krypa. Om han har svårt att hålla upp huvudet i magläge och därför ogillar det kan du träna geom att hålla upp honom i luften, det brukar vara roligare. I den åldern tyckte min dotter om när jag låg på rygg med böjda knän och fötterna uppe luften och så fick hon ligga på mina smalben. Då fick hon fri sikt och fick gunga runt lite. När nacken var lite starkare blev plötsligt magläge på golvet det roligaste som fanns.

Annars håller jag med de andra att en matstol är bra. Min dotter fick en vid 4 månader och då tyckte hon det var kul att sitta i den i alla fall lång tid nog för mig att äta lunch. Sele/sjal är också ovärderligt så får man händerna fria plus att det skonar ryggen lite om man måste bära mycket.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • tea777

Tack för tipsen.

Köpte på babyproffsen idag, deras lägsta. Självklart inga tankar att han ska gå med den men det enda han vill är att stå och han är väldigt stadig. En chansning.Finns lekstolar och hoppstolar men tror han kommer tycka gåstol är roligt när han är äldra så tyckte det var bättre. Än så länge når han inte ner men satte en bräda under så han kunde stå och det tyckte han var jättekul.Stå och samtidgt pilla på leksakerna på gåstolsbordet var kalas. Kan ju inte sitta långa stunder men en stund då och då vore kul för oss båda.

Har stol vid matbordet men det är det där med att stå... Hoppas han vänjer sig med mag- och ryggläge men tror helt enkelt han bara är den sorten som tycker bäst om att stå. Han är stark i nacke + armarna så tror inte det är det som felar. Han får trots det ligga på mage varje dag. Tänkte någon gång kanske han tycker det är kul men så länge bara krokodiltårar. Har en kompis vars barn aldrig tyckte det var skoj.

Tack för hjälpen
    PS Har inte förstått innan varför det finns halkstrumpor för små bebisar. Nu det enda vi använderGlad

• LyckligaJag83

Min son började sitta i gåstolen när han var ca 3,5 månad. Han tog sig ingen stans men han tyckte det var roligare att vara där i än att ligga på golvet. Vi hade en Graco gåstol

Olivia 2009-10-23 Rasmus 2011-01-20
  • Mabaja

Vi hade en "speedway" från babyproffsen. Började användas vid 2.5 mån ålder och dottern var då 60 cm lång. Den kan ställas om i tre höjder och användas som hoppgunga.

• lovedoodi

Vi lånar en av grannen å den e köpt på ullared å den ar jätte låg, går att höja efterhand.. billig är den också.. men kanske e långt dit? :P

Svar på tråden Tips låg gåstol