• Medly

Hur länge använde ni liggdelen till vagnen?

Precis, hur gamla var era bebisar när de började halvsitta/sitta i vagnen?
    Kanske bättre att skriva hur långa de var eftersom barn växer så olika??
    Nyfiken då jag letar ny vagn...

• Svar på tråden Hur länge använde ni liggdelen till vagnen?
  • Crazy Baby

Min lilla tjej vägrade ligga i hårdliften när hon var ca 4,5 månad. Hon var då bara 62 cm! Ville hellre halvsitta så hon kunde se mer!

• Amorella

Hade mjukliften tills vår dotter var 6 månader. Hon var då 71 cm lång.

• Tissan

Jag har precis bytt till sitt vagn.Maja är 5,5 månader och 62 cm lång.

• annamaria2

Vår flicka blev för stor för liggdelen när hon var 3-4 månader, så då bytte vi till sittdel. Hon var 68 cm lång då (lång flicka!). Skulle aldrig få plats med en åkpåse i liggdelen! Men hon låg mest ner i sittdelen i början. Runt 4-5 månader började hon tycka om att sitta upp lite.

• Medly

Tack för era svar! Någon mer??

• neanora

Med sonen var det före ett halvt års åldern. Med tjejerna var det senare för de vantrivdes att sitta och när jag tog bort liftarna ville de inte alls sova i vagnen mera. Tillbaka med liftarna och tösrna sov som bara den. Provade igen då de var närmare 9 mån och det gick.

• neanora

Ja längden mina är ju 1 år i förgår men är bara 67cm och 68 långa.

• LisaDelaney

Leia var 4 månader och runt 65cm, vi hade bråttom med allt, som förstågångsföräldrar ofta har :).
    Dante var 9 månader och runt 76 cm lång när han fick åka sittvagn på heltid, vi hade både en liggvagn och en sittvagen med lift, liften till sittvagnen växte han ur när han var 5 månader och var 71cm lång (liften var 72cm, liggdelen på liggvagnen var 80cm).

• marika25

Satte i sittdelen vid 3½ månad, han tyckte aldrig om liggdelen.

• Lallan

Vi bytte då sonen var tio månader, kommer ej ihåg hur lång han var men vid ett år var han 80 cm lång. Har en Duo och dem är ju rätt rejäla. Vi slutade med liggdelen på hösten och under sommaren behövdes ingen åkpåse för i så fall hade det nog blivit för trångt tidigare.

• Gurkmeja

Vi tog ut liften då vår dotter var 6 månader. Hon var 68 cm lång då.

• Skånetjejen

Dottern var 6 1/2 månad drygt då vi bytte från liggdel till sittdel. Hon hade dock haft en kudde i liggdelen när hon ville halvsitta lite från ca 5 månaders ålder.

• jagälskarallaminabarn

Jennifer och Michelle var vid 6 mån ålder 67 resp 68 cm långa. Nu, 1 mån senare, börjar det bli trångt i liggdelarna så vi tänker byta till sittdelen. Vill bara tipsa dig att när du byter ska de inte sitta mer än högst 10 min i taget i början för att de inte ska bli trötta i ryggen, sedan får man lägga dem. Det är viktigt att öka tiden de sitter i varsam takt, båda de här sakerna fick vi höra från bvc. Lycka till!

• Little Mama

Filip fick sittdel när han var 3 månader gammal, då ville han se mer av världen. Han var då 63,5 lång. Lite tidigt kanske men han bara skrek när han låg ner och slutade helt med detta när han fick sitta. Man kan lägga ner sittdelen när han somnar så jag har kunnat "lura" honom lite.. :)

• trollisen

Vår pojke är 8 månader idag, han ligger i mjukliften fortfarande.
    Sover ute varje dag, det känns mer ombonat att ha honom i den
    speciellt nu när det har varit så kallt.
    Vi har även en liten resesulky med viloläge som jag använder ibland när jag åker in till stan men då är det mer eller mindre omöjligt att få honom att sova.
    Var i helgen och kikade på en ny sulky med fullt liggläge som vi tänkte köpa. Är så bra att ha något lättare att slänga in i bilen än "vanliga" vagnen

Svar på tråden Hur länge använde ni liggdelen till vagnen?