• ulfina

Är Boxer så jäkla dyra? Galet!

Kollade upp Boxer och vårt programutbud. Vi betalar 660:- i månaden till Boxer, det är fan inte klokt. Plus det TV-avgift till SR. Sedan internet- och telekostnader.
    Boxer ger oss
    Boxer Max Bas kostar 219:- i månaden
    Kanal Plus kostar 214:- i månaden
    Sedan kort-avgifter - hur sjukt är det? - för baskort, och 2 extrakort 203:- i månanden. 

TIPS efterlyses på billigare tv-leverantör!!! 
    Fixar inte dessa utgifter. Ska ta bort kanal plus, och ett extrakort.... men ändå!!  

• Svar på tråden Är Boxer så jäkla dyra? Galet!
  • Slats

skippa allt och se på TV i datorn istället. gratis!

• Tjoflöjt

Jag tror tyvärr att alla leverantörer tar ungefär samma. och ska man ha extra lullull som filmkanaler och extrakort drar det iväg.

• Themis

Jag ser inget behov av kabelTV.

Det blir bara mer och mer innehåll på Play som vi kör upp direkt på plasman i vardagsrummet och jag har ändå inte tid.

För 660 spänn kan jag också köpa tex hela Sex&the Cityserien- ja säkert en ny stor TV-serie varje månad, om jag vill ha nåt att kolla på.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • sportpappa

Telia har något bättre pris: 129 kr/månad för grundpaket med kanal 1-10 + Discovery och lite annat (Kanalpaket lagom). Det tillkommer 49 kr/månad i krypteringsavgift. Extrakort kostar 64,50 kr/månad per kort.
    Man måste tyvärr binda sig i 24 månader. Om man binder sig i 12 månader blir det 695 kr dyrare för digitalboxen.

Totalkostnad för er: 129 + 49 + 64,50 *2 = 307 kr/månad
    Med bara 1 extrakort blir det: 307 - 64,50 = 242,50 kr/månad

• qwoxy

Filmkanalerna är svindyra. Personligen hinner jag knappt titta på tv ändå och då räcker boxers grundutbud bra.

Jag betalar 179 kr/mån.

• ulfina
    qwoxy skrev 2011-12-20 14:07:12 följande:
    Filmkanalerna är svindyra. Personligen hinner jag knappt titta på tv ändå och då räcker boxers grundutbud bra.

Jag betalar 179 kr/mån.
    Vilken leverantör har du? Och vilka kanaler?
  • ulfina
    sportpappa skrev 2011-12-20 14:02:14 följande:
    Telia har något bättre pris: 129 kr/månad för grundpaket med kanal 1-10 + Discovery och lite annat (Kanalpaket lagom). Det tillkommer 49 kr/månad i krypteringsavgift. Extrakort kostar 64,50 kr/månad per kort.
    Man måste tyvärr binda sig i 24 månader. Om man binder sig i 12 månader blir det 695 kr dyrare för digitalboxen.

Totalkostnad för er: 129 + 49 + 64,50 *2 = 307 kr/månad
    Med bara 1 extrakort blir det: 307 - 64,50 = 242,50 kr/månad
    Vad är kanalpaketet lagom?
    Visste inte att Telia fanns?...
    Är det Via Sat och Canal Digital som man måste ha en satellit på taket?
  • JPT
    ulfina skrev 2011-12-22 21:26:07 följande:
    Vad är kanalpaketet lagom?
    Visste inte att Telia fanns?...
    Är det Via Sat och Canal Digital som man måste ha en satellit på taket?
    http://www.telia.se/privat/tv/?sl=teliase_top_tv
    Där kan du läsa mer om Telias utbud.
    Förstod jag dig rätt när dus skrev att du inte visste att Telia finns? Obestämd
Svar på tråden Är Boxer så jäkla dyra? Galet!