Brun-grönt hår?
Jag färgade håret från ljusblond till ljusbrun men tycker det skiftar lite i grön.
Kan man använda silverschampoo på brunt hår för att ta bort det gröna eller hur får man bort det?
Jag färgade håret från ljusblond till ljusbrun men tycker det skiftar lite i grön.
Kan man använda silverschampoo på brunt hår för att ta bort det gröna eller hur får man bort det?
Askorbinsyra fick jag tips på av frisör när jag ringde och frågade. Ta 1-2 matskedar och ha i tillsammans med shampoo i håret och låt verka 5-10 minuter så är det gröna borta. Har även hört om ketchup som ska sitta i ca. 30 minuter. Dock vet jag inte om det funkar, men askorbinsyra hjälpte på mitt hår. Står tillsammans med kryddorna i mataffären.
Jag är iofs blond, men när mitt hår blev grönt efter en vecka i poolen tvättade jag det några gånger i ketchup (använde vanligt schampo efter varje ketchup- tvätt). Kommer dock inte ihåg hur många gånger jag körde med ketchup och jag har ingen aning om det funkar på mörkare hår. Lycka till och hoppas att det försvinner nu till jul och nyår!