• Sussiii

Någon med erfarenheter om Baby jogger City Elite?? :)

Hej! Här har jag en liten undran, Jag och sambon har pratat om att slå till på en Baby jogger City Elite någon som har några bra erfarenheter om just den vagnen? ni får jätte gärna dela med er utav era tankar kring den vagnen. Tack på förhand, Sussi

• Svar på tråden Någon med erfarenheter om Baby jogger City Elite?? :)
  • menilla

Vi har en och är supernöjda!
    Lätt att köra, vi går ofta med hund.
    Lätt att fälla ihop.
    Klarar mycket vikt, så vi behöver inte byta vagn när liten kommer över 15 kg. Många vagnar har den gränsen.
    Liten gillar sin vagn, sitter bekvämt i den.

Enda nackdelen som jag kan komma på är att åkpåsen sitter inget bra i den. Stör mig på det varje vinter. Men det är en så pass liten detalj, så det är hanterbart.

Vagnen funkar bra att köra i skog och snö/slask. 

• Pilu

Vi är supernöjda, har testat några olika märken/modeller innan men denna behåller vi! Lättkörd på alla underlag, smidig, ihopfällningen är oslagbar, hög maxvikt, suffletten är kanon då den går att dra ner längre än på andra vagnar. Många kikhål och vädringshål som är kanon på varma sommardagar - man kan få korsdrag   Flera fack av olika storlek med och utan lock för olika grejer. Jag tycker vår åkpåse funkar bra i vagnen. Varukorgen är rymlig men lite svår att komma åt, eller det är snävt om plats till att få ner grejerna, men det är ingenting som skulle få mig att välja en annan vagn Det bästa är att vår 2-åring älskar den!

• Sussiii

Tack snälla för ert svar!! Vagnen verkar vara helt toppen, vi har varit i affären och klämt och känt och det känns så rätt. Jag är så imponerad utav själva ihopfällnings delen. Just de, hur gjorde ni med liggdelen? Tog ni bort klädsen till sitt delen då? Tack igen, kram

• Pilu

Vi har aldrig haft nån liggdel utan köpte den som sittvagn så jag kan tyvärr inget om det....

• menilla

Svarar väldigt sent, men svarar ändå.

Vi tog bort den svarta delen när vi använde liggdelen 

• BringJes

Vi har en och är jätte nöjda. Enda nackdelen är att vår son inte ser så bra när han sitter i vagnen. Ryggstödet blir aldrig helt rakt, utan har en liten liten lutning... Men det kan vara bara vår vagn... Annars en riktigt bra vagn!

• emeliesabine

Ännu ett sent svar här.
    Vi är supernöjda!! Använder vår vagn som liggvagn just nu och vi tog inte bort sittdelen innan. Testade så men då är den mycket krångligare att fälla ihop då handtaget försvinner. Tycker även att sittdelen ger lite mer vindskydd så här i vintertider.
    Vår lilla fundering nu är dels hur vi ska göra när lilleman vill börja sitta. Känns lite stort att sätta honom i sittdelen om han inte är så gammal... Har funderat på att köpa en annan vagn att ha precis när han börjar vilja sitta i vagnen så att jag kan ha honom mot mig..
    Men jag kan inte önska mig en annan vagn i övrigt. Jag kommer fram trots oplogade vägar!

• Caroline13

Vi har haft vår i 2,5 år nu och tog inte bort sittdelsklädseln när vi hade den som liggvagn. Istället fick vi ett extra utrymme under liggdelen då vi kunde lägga massa grejer i sittdelen då. Den är lättkörd och lätt att fälla ihop och väger inte så mycket. Jag tycker att vår åkpåse passar bra i den. En liten sak som jag tycker är en nackdel är att när man har den som liggvagn blir den väldigt hög och lite mer ostabil än vad jag hade trott.  

• emeliesabine
    Caroline13 skrev 2012-02-12 20:12:27 följande:
    Vi har haft vår i 2,5 år nu och tog inte bort sittdelsklädseln när vi hade den som liggvagn. Istället fick vi ett extra utrymme under liggdelen då vi kunde lägga massa grejer i sittdelen då. Den är lättkörd och lätt att fälla ihop och väger inte så mycket. Jag tycker att vår åkpåse passar bra i den. En liten sak som jag tycker är en nackdel är att när man har den som liggvagn blir den väldigt hög och lite mer ostabil än vad jag hade trott.  
    Caroline: Hur gjorde ni när ert barn började sitta? Bytte ni vagn ett tag eller?
  • menilla

Vi körde samma vagn hela tiden. Ibörjan när vi gick över till sittande, så halvlåg han ändå. Såg aldrig det som något problem

• Caroline13
    emeliesabine skrev 2012-02-16 09:00:06 följande:
    Caroline: Hur gjorde ni när ert barn började sitta? Bytte ni vagn ett tag eller?

Nä, vi tog bort liggdelen och använde sittdelen så fort hon började sitta. Vi har haft bara den vagnen hela tiden. Sen är den jättebra när de ska sova för det blir nära på fullt liggläge.  
Svar på tråden Någon med erfarenheter om Baby jogger City Elite?? :)