• Tifan

Kvälls illamående??

Någon mer som mår illa på kvällen? Jag vet ju att det finns morgon illamående men aldrig hört talas om att det kommer på kvällen...

• Svar på tråden Kvälls illamående??
  • Mamma Tintis

När jag var gravid med dottern mådde jag bara illa på kvällen/natten! Inget på dagtid! Illamåendet började så fort jag la mig i sägen och gick över efter frukost!

• Rora87

Johodå! :P Är inte särskilt illamående men om det kommer så kommer det på eftermiddagen/kvällen tillsammans med yrsel.

• supermum01

Här har du en till, förut mådde jag illa in på natten med. Men nu börjar det på eftermiddan sedan en släng efter lunch.

• Tifan

med sonen mådde jag bara illa på dagarna så det här är helt nytt... Men tycker att det är värre att hadet nu på kvällen!

• Odine

Oja du är inte ensam ;) mitt gick över runt v 16 är i v 19 nu :)

• mammaaug

man kan må illa hela dygnet. de kallas bara morgon illamående.. jag mår illa både morgon middag kväll i mellan åt.

• TheMaraja

Jag mår illa på kvällen . Kommer vid tretiden och blir bara värre och värre...

• mammaaug

idag mådde jag illa hela morgonen så inte lätt o jobba. men men. o haft lite illamående i kväll. det varierar dag för dag.

• Ambrosiah

Jag har också mått mest illa på kvällen. Det gick över runt v 14 på mig, började run v 7. 

• mammaaug
    Ambrosiah skrev 2011-12-20 00:58:11 följande:
    Jag har också mått mest illa på kvällen. Det gick över runt v 14 på mig, började run v 7. 
    jag börja må illa v 6. O illamåendet har inte som akt hållit sig helt till morgonen bara
  • Havsjungfrun

Illamåendet kan komma när som helst under dagen. Nör jag ska jobba dagen efter mår jag ofta superilla på kvällen.

• mammaaug
    Havsjungfrun skrev 2011-12-20 09:41:51 följande:
    Illamåendet kan komma när som helst under dagen. Nör jag ska jobba dagen efter mår jag ofta superilla på kvällen.
    så sant som de va sakt. förvisso mådde jag lite illa eller mycket innan jobb igår. men sen kom de på kvällen.
  • Egendomligt

Jag mår illa när som helst på dagen, om det gått mer än 1,5 timme sedan jag åt något :) Inte så att jag kräks eller så, det går över bara jag äter.

• Sweet life

Anser att termen "morgonillamående" måste rediveras! För mig började det med dygnetruntillamående, för att sen vara morgonillamående och nu i början av andra trimestern vara kvällsillamående....

• mammaaug

i morse mådde man illa så man blev yr o kallsvettig. så när man lämna av julklapparna o min sons väska så man slipper ha den med sig på jobb

• thweni

Jag hade "närsomhelstillamående" när jag var gravid med sonen. Tror det är ganska vanligt faktiskt..

Svar på tråden Kvälls illamående??