• Lazyass

Någon som testat Priorin? Vad tycktes?

Jag tappade ganska mycket hår efter min första förlossning och tänkte prova Priorin efter att jag fött mitt andra barn (i april). Men jag såg på apoteket att det var svindyrt så jag skulle vilja veta om det är värt pengarna?
    Du som testat, var det nåt att ha?

• Svar på tråden Någon som testat Priorin? Vad tycktes?
  • Selma1966

Jag har använt Silica med lyckat resultat. Men 4 tabletter istället för den rekommenderande dosen om dagen.

• Lazyass
    Selma1966 skrev 2011-12-19 22:54:22 följande:
    Jag har använt Silica med lyckat resultat. Men 4 tabletter istället för den rekommenderande dosen om dagen.
    Använde du det under amning? Jag tänkte göra det för att förhindra att tappa så mycket hår. Men det kanske är oundvikligt?
  • Selma1966

Nej inte under amning. Under stor viktminskning då håret fullkomligt rasar.

• Lazyass

Vad kostar den? Priorin kostar 399 kr för 90 kapslar, och då står det att man ska ta 3 st de tre första månaderna. 

• Selma1966

Det finns olika varianter av Silica. Jag har använt den billiga från Frigga på hälsokosthyllan på ICA för 39-49 kr burken. Fyra om dagen i två månader och sedan avstannade hårfallet. Nu tappat jag mindre än innan jag började gå ner i vikt så jag är lycklig. Men det tar ju alltid tid att växa ut igen.

• lammet

Jaaaa Priorin funkar.=)..

Började äta efter avslutad amning och mitt hår hade blivit jättetunt och rakt. Det har nu blivit vågigt igen och så tjockt som jag brukade ha, nästan tjockare. Det växer som ogräs, har växt 1 dm på 5 månader, jag skojar inte. 

• Lazyass
    lammet skrev 2011-12-21 19:30:15 följande:
    Jaaaa Priorin funkar.=)..

Började äta efter avslutad amning och mitt hår hade blivit jättetunt och rakt. Det har nu blivit vågigt igen och så tjockt som jag brukade ha, nästan tjockare. Det växer som ogräs, har växt 1 dm på 5 månader, jag skojar inte. 

Men tog du då enligt dosen eller tog du mindre/mer? Kul att det funkar men det kunde fått vara billigare.
  • lammet

Tog två om dagen då jag hade måttligt håravfall. har tagit det i några månader men tar nu bara 1/dag. Det är ju endast de första månaderna det blir dyrt. Det är dock värt det för mitt hår mår så himla bra..

• Lazyass

Kanske ska prova då. Men jag får vänta tills barnet kommit. Det stod att man kan äta det under amning så min förhoppning är att inte tappa så mycket hår alls.

• Ruf1

Har ätit Priorin 2 kapslar/dag nu i tre månader. Märker ingen skillnad alls, helt verkningslöst.

Svar på tråden Någon som testat Priorin? Vad tycktes?