• Anonym (skönt)

Ang munsex....

Hej
    Jag har en fråga ang munsex!

Människans mun är mycket farligare (bakteriemässigt) än ex hundar, som ni säkert vet!

Om man nu har munsex med varandra och därefter har en vanligt samlag så kommer ju bakterierna in i kvinnan. Och som alla vet är kvinnan väldigt infektionskänslig.....

Ska man behöva gå upp och tvätta sig INNAN samlaget, och förstör det inte stämmningen då?

Hur gör man om tex kvinnan har lite halsont och har munsex med sin man och har därefter samlag? Då måste det ju finnas ÄNNU mer bakterier?

Hur vanligt är det att få infektion genom munsex? Då menar jag inte "vanliga" könsjukdomar...

Jag älskar att både få och ge munsex, och min fråga kommer ifrån att en nära vän till mig fick åka akut upp tuill sjukhuset igår kväll med starka smärtor i "tjejmagen".

Där konstaterades det att hon hade en livmoderinfektion och hon blev inlagd på sjukhuset. Till saken hör att hon har nyligen varit jätteförkyld och har haft munsex och därefter ett samlag, och läkaren sa att det var boven!

Hur vanligt är detta?? //Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ang munsex....
  • ICT

När jag har haft oralsex, så har ingen av oss gått och sköljt munnen under tiden. Jag har haft aktivt sexliv till och från under några år- och aldrig varit utsatt för någon smitta vid oralsex.

Men, allas kroppar funkar ju olika...

• Mr Tommy

Jag har inte heller hört nån eller varit med om att det har blivit massa knas av oralsex..
    så jag vet inte om det är så vanligt faktiskt..

Om tjejen extra känslig just då så kanske det kan bli nå sånt antar jag..

• Family 5

Jag och min man har haft oralsex i 11 år tillsammans och jag har aldrig varit med om det. Men däremot när man har testat andra hålet. Då fick jag inflammation och läkaren sa att det var "Honeymoon" bakterien. Den kan man få när man har mycket sex. Så där stog jag och rodnade för jag bara undra vad den läkaren tänkte..."Jaha, där står hon och har haft den där bak".......

• Anonym

Men hallå... Dina egna bakterier lär ju knappast vara farlig för dig. Om du suger din kille och han sen kommer in i dig, så händer ju inget. Så det är ingen risk att du blir sjuk av dina egna halsontbakterier. Det säger ju liksom sig själv....

• Anonym (skönt)

Anonym 6279817: Så du menar att min kompis läkare har fel?? Jag litar nog mer på läkaren är dig......sorry....

• Anonym

Till trådstartaren...

Om du nu bestämt dig för att lita på kompisens läkare så fattar jag inte ens varför du ställer frågan här inne. Om killen varit sjuk så att det var hans bakterier hade jag förstått grejen, men inte fasen blir man dålig av sina egna.. Tänk om man nyser och får bakterier på handen och sen kliar sig på nåt olämpligt ställe. Då skulle det ju också vara superfarligt. Nä... ring du och prata med nån på sjukvårdsupplysningen eller nåt så får du se. Har för övrigt en morbror som är läkare, så lite insatt är jag allt.

• Dimisi

Jag och min man har nästan alltid oralsex innan vi älskar. Vi har inte fått några infektioner än. Dessutom tror jag att vi har samma bakterier, oavsett om vi är förkylda eller inte. Vi lever så nära varandra att våra kroppar förmodligen räknar den andres bakterier som sina egna.

Däremot kanske det är onödigt att springa runt och ha oralsex med en massa okända människor. Men inte ens det är nog särskilt farligt. Och om man nu råkar få en infektion så finns det ju bot, bara man är uppmärksam på symtomen.

Svar på tråden Ang munsex....