• Anonym (Tid?)

Vårdnadstvist, hur långt tid tar ett intremistiskt beslut?

Som rubriken säger, om stämning på vårdnad är inlämnad till tingsrätten och gäller intremistiskt vårdnad hur lång tid tar ett sånt beslut?

• Svar på tråden Vårdnadstvist, hur långt tid tar ett intremistiskt beslut?
  • Anonym

Nu med alla ledigheter och beroende på tr arbetsbelastning så kan du nog få vänta

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-20 08:01:24 följande:
    Nu med alla ledigheter och beroende på tr arbetsbelastning så kan du nog få vänta
    Vad menas?

Inom 2-3 månader bör ts veta.
  • Anonym

Med alla ledigheter och beroende på var du bor och tr arbetsbelastning kan det ta tid som jag skrev i inlägg 1 men 2-3 mån som inlägg 2 hävdar behöver du inte oroa dig för du har svar innan det

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-20 08:10:23 följande:
    Med alla ledigheter och beroende på var du bor och tr arbetsbelastning kan det ta tid som jag skrev i inlägg 1 men 2-3 mån som inlägg 2 hävdar behöver du inte oroa dig för du har svar innan det
    Hur vet du det går snabbare? Blev stämd med interimistisk yrkan i juni. Hamnade i tinget i september...
  • Anonym (Tid?)

Det är ju en halv evighet för katten...

Jag vill inte ha ett skit mera med andra vårdnadshavaren att göra.Trodde intremistiskt gick fort, 2-3 månader ser inte jag som särskilt fort om jag ska vara ärlig. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-20 08:10:23 följande:
    Vid en stämning med interimistiskt yrkande skall skäligt rådrum ges och det är en tidsperiod som i regel inte understiger 4 månader, men i inte alltför komplicerade tvistemål anses 3 veckor vara skäligt.
  • Anonym
    Anonym (Tid?) skrev 2011-12-20 09:38:09 följande:
    Det är ju en halv evighet för katten...

Jag vill inte ha ett skit mera med andra vårdnadshavaren att göra.Trodde intremistiskt gick fort, 2-3 månader ser inte jag som särskilt fort om jag ska vara ärlig. 
    Vill inte ha med den andra att göra? Oavsett om du får enskild vårdnad eller ej så kommer du aldrig undan barnets rätt till umgänge och din upplysningsplikt, vid ensam vårdnad. När man har barn tillsammans får man dras med varandra till barnen blitt stora.
  • Anonym

Vad då inte vill ha med den andra att göra? Ni är föräldrar till ert gemensama barn tills barnet dör så du lär inte ha så många val möjligheter här ts. Även om du skulle få interimistiskt så vet du inte om du får ev i huvudförhandlingen sen och skulle du få det så kommer du ha upplysningsansvar mot andra föräldern

• Anonym (Tid?)

Barnen kommer inte ha något umgänge med sin så kallade far om de inte uttryckligen själva önskar det, ingen av de gör det idag, jag kommer inte ha någon som helst kontakt med honom alls. Barnen vill heller inte ha någon kontakt med honom alls.

Han har inga som helst rättigheter till mina barn, det må på pappret vara även hans men rättigheter har han inga.

• Anonym
    Anonym (Tid?) skrev 2011-12-20 14:58:14 följande:
    Barnen kommer inte ha något umgänge med sin så kallade far om de inte uttryckligen själva önskar det, ingen av de gör det idag, jag kommer inte ha någon som helst kontakt med honom alls. Barnen vill heller inte ha någon kontakt med honom alls.

Han har inga som helst rättigheter till mina barn, det må på pappret vara även hans men rättigheter har han inga.
    om han vill ha umjänge så är det stor chans han får de. har du sagt samma i rätten att de är dina barn o han inte har nå rättigheter?
Svar på tråden Vårdnadstvist, hur långt tid tar ett intremistiskt beslut?