Hur mycket leksaker har era 6-månaders bebisar?
Som rubriken lyder, är mest nyfiken på att veta hur ni andra har det. Vad köper ni i julklapp till era små underverk? Nyfiken..
Som rubriken lyder, är mest nyfiken på att veta hur ni andra har det. Vad köper ni i julklapp till era små underverk? Nyfiken..
Vår är 8 mån men har typ samma saker nu som då! En låda med bitgrejer, brio skallra och träleksaker, spegel på hjul....lite sånt och en stor lekmatta med fastsydda grejer. Fast köksprylar är roligast just nu! Vi planerar inte att köpa något alls i julklapp faktiskt...
Vi har också lite olika bitgrejer, skallror och så. Svårt att säga vilken som är favoriten.. Även en slev eller strumpa kan vara grymt kul. Eller bara att åla omkring på golvet på jakt efter mattfransar och dammtussar. Godast att bita på länge verkar dock Sophie giraffe, bitringsvarianten vara.
I julklapp får hon kläder, böcker och en prasslig och färgglad häst från Lamaze. Vi tänkte först köpa nåt med knappar och ljud men känner att vi kan vänta, kan kolla rean om inte annat.
Min son blir 8 månader i jul och jag måste säga att jag har haft helt fel med tajmingen med leksaker, det som jag köpte först är mest poppis nu... Saker som han är mest glad i:
- Träpussel med stora knoppar att ta i (först petade han bara på dem, efter ett par veckor tog han dem en och en, och nu tar han dubbelgrepp och slår med, snart kanske han även lägger ner dem... Jag köpte med djur på så att man kan göra lite djurläten och så)
- Spegel... Han kan spegla sig hur mycket som helst...
- Tygböcker med påsydda saker på
- Telefon (en med sladd och ringbricka, dvs gammaldags...)
I jul får han två träpussel endast, det är roligare att köpa allt eftersom som han mognar. :)
Sonen är sju månader och har typ inga leksaker. Jo, någon skallra men mest poppis är gåstolen och en gammal fjärrkontroll. Jo, förresten, en liten gummifotboll är också kul. Vi gav honom dotterns Learning puppy men den är han helt klart för liten för. Han får några klossar i julklapp och en liten leksak att banka på.
Vår son (snart 3 månader) har en del gosedjur. De står ju mest i sängen och ser fina ut.
Han har en liten gose hund och en liten barbapappa snuttefilt som han gärna vill gosa med när han sover.
I julklapp blir den en söt gosedjurskanin. Mest för att vi tyckte det var kul att ge någonting på hans första jul.
Men när han blir lite större planerar vi köpa, gåvagn, böcker, spegel osv =)