• Sophiebysophie

Varför finns det knappt några könsneutrala babykläder?! Tips mottages

Jag har varit runt på Lindex o kappahl bla, o jag hittar knappt några könsneutrala babykläder!? Det är antingen blått eller rosa.
    Den här gången vet vi inte vad det blir för kön, och jag vill inhandla lite kläder i alla fall innan bebis kommer. Förra gången jag va gravid visste vi att det skulle bli en pojke, så hade inte detta problemet den gången.
    Har bara hittat något tråkigt enstaka i vitt, knappt något mönster på osv.
    Kan dom inte göra i exempelvis gult? Det passar ju både tjej o kille.
    Vita bodys, fast med lite mönster på?

Ja skit tråkigt är det tycker jag.

Tips mottages gärna på om ni vet någonstans där det finns könsneutrala babykläder. Nu tänker jag storlek 50-56.

• Svar på tråden Varför finns det knappt några könsneutrala babykläder?! Tips mottages
  • Vienzi

Polarn & Pyret har haft en del förut iaf. Där har jag köpt till kompisar flera gånger. Vet dock inte hur utbudet är just nu. Även Ida T och Katvig kan ha en del, eller Me&I fast de säljs ju bara på homepartyn eller Blocket/Tradera.

• Eleonor87

Jag har egentligen bara köpt, vit och beige. Har lite röda plagg och lite svart men annars har jag köpt det mesta på ullared.

• glasögonorm

Nämen, det finns ju HUR mycket som helst!

I alla färger,inte bara rosa/blått och utan "tuffa traktorer" och "söta spetsar".
    I synnerhet i storlek 50-56

Sen börjar ju uppdelningen lite hårdare, men man får gallra och leta.
    Tipsar om Villervalla,Polarn o pyret ...         

• Mirla

Tycker inte du ska se det som att rosa och blått är könsbundet. Köp båda två och låt ditt barn vara fin i det! Om det inte är så att du ogillar rosa och blått dvs.

• SABL

Finns mycket fint på Kappahl i 56, lindex brukar också ha, hm är mycket vitt tyvärr. Hade du bott i Luleå hade jag tipsat om Hafva, du kan kontakta Hafva via fb, wennshoppen deras håller på att byggas om tyvärr. På hafva har dom mycket färglada kläder. Men som en tidigare sa, ja tycker inte att du ska begränsa bort rosa och blått bara för att du inte vet könet, blåa kläder är ju också kläder :D

• Bling1975

Jag har köpt mycket på polarn och pyret för att få lite färg, jag gillar gult, grönt, brunt och rött. Åhlens har också en del men mest rött. Jag har även köpt en del i vitt och ljusgrått på KappAhl från deras eko serie som hade en del fint. Lindex kan ha färgglada byxor som kan vara snygga med en enkel vit body.

Jag kan hålla med om att det är lite ont om glada färger i just strl 50/56, men från strl 62 är det mycket enklare. Jag är inte så förtjust i pasteller som ljusrosa och ljusblått, tycker svenska blekfisbarn inte är så snygga i det.

Vill tipsa om en ny favorit för mig som finns i en del svenska webbshoppar: Organics for Kids.

Stitch längtar efter Lilo
  • Miss P71

jag håller med dig... de ggr jag ska  ha handlat något till någon vän så e det just det.. flickfärg rosa rött lila, pojk blå och lite grönt... förr fanns det mer bas färger till alla babys..

• Laboblina

blingo.se har färgglada ekologiska kläder, men de är lite dyrare.

• Kia82

Vi var inne på Lindex i helgen och jag tyckte att där fanns flera fina uppsättningar med unisex-kläder bl.a fanns där en body och byxor med flerfärgade ränder och en med prickar och dom var jättesöta. Jag kommer att köpa flera av dom trots att vi ska ta reda på könet just för att dom var så söta.Glad

Svar på tråden Varför finns det knappt några könsneutrala babykläder?! Tips mottages