Arg på Allergimottagningen i Malmö
Min son ska på uppföljning i juni 2012, angående mjölkproteinallergiet och soya allergi som vi upptäckte när han var 10 månader.
Han är idag precis fyllda 2 år och det har hunnit hända en hel del sedan dess.
Efter flera besök på allergimotagningen i Malmö fick vi alltid veta att vi kunde ringa om det var nåt vi undrade över eller behövde få komma igen.
Så bra tyckte vi!
Efter en tid har vår lilla grabb blivit hostigare, rossligare, snuvigare och haft luftvägsinfenktion den ena efter den andra. För ett par dagar sedan kom eksemet tillbaka.
Han blir andfådd, han hostar och tar i som om han vill spy. Natthostan väcker hela familjen och han får Desenthol som hjälper lite. Jag brukar säga att det är "förkylningskrupp".
Falsk Krupp har han haft ett par gånger, alla gånger får vi besöka akuten och ge han kortison.
Det är ett upprepande mönster och börjar bli orolig att det kan vara något mer.
Tänk om allergin är tillbaka?
Han kanske har utvecklat någon form av astma?
Det var hopplöst att ringa till Allergimottagningen.
Numret till den läkare som vi hade kontakt med i början hade inte samma nr längre och blev kopplad till 5 andra stället som inte kunde hjälpa mig! Boka telefontid bör jag ju kunna få lov till men nej!
Nästan 1 timme senare fick jag tag på en sjuksköterska där som sa att man inte bara kunde ringa till dem så där.
Nähä sa jag, vem ska jag annars ringa till? På vårdcentralen där min son tillhör har de ingen barnläkare ens och jag fick rådet av Capio BVC att ringa direkt till Allergimottagningen eftersom min son redan finns i deras system.
Hon babblade på om egenvård och att hon jobbade inte med allergier...JAG RINGDE TILL ALLERGIMOTTAGNINGEN och får detta klena svar!!!!
Jag blev så förbannad och så otroligt besviken. Samtalet ledde till absolut ingenting. Neka mig min sons vård så där..