• Lindis77

Tar lång tid på sig att äta...

Hej!

Min lilla tjej på snart 1 månad får ersättning. Jag undrar hur lång tid det tar/tog för era små att få i sig en flaska? Även min son fick ersättning kombinerat med amning men jag vill minnas att han åt snabbare.  Matningarna med min dotter kan ta upp mot 45 minuter. Hon kan somna efter endast några minuter då hon inte ätit mkt alls, så får jag rapa/byta blöja för att hon ska piggna till och äta mer. Funkar ok på dagarna men på nätterna kan det bli lite jobbit då det ofta tar 1 timme/matning.

Hälsningar
    Linda

• Svar på tråden Tar lång tid på sig att äta...
  • junilycka

Det låter faktiskt lite länge..men hon får väl i sig allt? När min son tog ersättning åt han på ca 20-30 min (120 ml) Antar att din dotter kanske inte äter riktigt så mkt ännu?

• Vickan I

Vår kille är 10 veckor och han äter också jättelångsamt. Somnar inte direkt men suger långsamt. Provade byta dinapp till nästa strl om hålet var för litet, men då satte han i halsen istället. Första sonen var också mkt snabbare. Nu när han börjar bli stor och äter större mängd tar det ju ännu längre tid!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • pojkens

vår kille är likadan. jg ammar först och sen får han flaska och allt som alltr kommer vi aldrig under 1.5 timmar. så snart lägger jag ner amningen och bara kör flaska för att slippa mata konstant. han öter lite, somnar, kräks lite, vill ha mer mat, etc. nöjd i famnen men så fort man lägger ner honom minns han att han är hungrig. 
    det är drygt men det var samma med min första on, och det blev bättre och bättre med tiden.

Svar på tråden Tar lång tid på sig att äta...