• attblimamma

Bästa kaffemaskinen med kapsel?!

Ska köpa en kaffemaskin till sambon (och mig) i julklapp. Vi är båda överens om att vi vill ha en kaffamaskin för att det blir så mycket enklare att ta sig en kaffe när man vill utan att behöva brygga. När vi brygger så blir det ofta så att det står en stund och vi dricker aldrig upp allt som vi bryggt.

Jag behöver nu tips på vilken kaffemaskin som är bäst! Har läst om flera som är nöjda med bosh tassimo. Är den bra? Vilken modell av Tassimon?

Tacksam för svar!   

• Svar på tråden Bästa kaffemaskinen med kapsel?!
  • MajaMaria79

Åh vi har tassimo både på jobbet och hemma. DEn är superbra. Vi har en utan display hemma och med här på jobbet. Displayen känns hyfrat onödig, den visar bara att du ska trycka på knappen och en bild på att koppen fylls. Det ser man ju ändå.

Men det finns massa smaker att välja mellan om man beställer på nätet, vilket är lätt gjort. I affären finns oftast bara Gevalia cappucino, latte och espresso samt marabou choklad, inget som passar oss hemma direkt, men på nätet. oj oj oj...

Perfekt att det finns en liten kanna att köpa för en 50-lapp så att man kan brygga till mer än en kopp.

Väldigt lätt att hålla ren.

Ja jag är nog helt såld, skulle vår gå sönder, skulle jag köpa en ny likadan.           

• attblimamma

Tack för svaret! Det lutar åt att jag kommer att köpa en sån. Min sambo dricker mer kaffe än jag och han skulle verkligen uppskatta att snabbt kunna ta en kopp på morgonen innan jobbet

Jag har läst flera test där Tassimon vunnit.

Är det någon speciell modell eller är alla Tassimo bra?    

♥ Den 6 juni 2010 föddes vår lilla prinsessa ♥
  • Momalicious

Haha, då lustigt. Satt nämligen igår och tänkte på just den frågan. Vi har en dolce gusto. Blir gott kaffe men tycker det är jobbigt att man måste hålla koll på hur starkt/svagt kaffet blir. Hade varit skönare med en knapp och att den visste själv liksom. Vet inte hur det är på tassimo och nespresso men så är det på dolce gusten iaf. Dessutom har jag blivit laktosintolerant så kan inte dricka min älskade cappuccino längre, men det är ju inte maskinens fel ;)

• attblimamma

*puff*

♥ Den 6 juni 2010 föddes vår lilla prinsessa ♥
  • Millans hustru

jag gillar min nespresso men har inget att jämför amed. älskar mjölkskummaren också!

• enavmig

Vi älskar också vår Nespresso och mjölkskummare, inget att klaga på alls :)

• Ljushuvudet

Jag har en Tassimo och bara älskar den Tycker det är smidigt att kunna få en latte utan att behöva skumma mjölken själv

• With a devilish smile

Tassimo :D älskar vår !

• Nelia82

Har en Nespresso och är jättenöjd! Behöver ingen mjölkskummare, jag värmer bara mjölken i mikron innan jag gör kaffet, blir skummigt och gott ändå :)

• C R

Lite sent svar men jag älskar min Nespresso maskin med mjölkskummare!! Inget vidare förtjust i tassimo. Mjölken till latten är alldeles för söt!!!

Svar på tråden Bästa kaffemaskinen med kapsel?!