• dogcatbird

Min skotska hjorthund kastar sig på och dödar rådjur!?

Jag har en skotsk hjorthund, tik, som alltid sticker på promenaden om vi är på ett fält och hon ser rådjur. Hon tacklade ner och bet ihjäl ett som min man hämtade med jeepen och som vi ska äta nu sadeln av nu på julbordet har han bestämt.

Min man säger att det var det bästa som hänt att vi skaffade hjorthunden. Jag köpte ett elhalsband för att få henne att sluta, men det har han gömt. 

Vem är knäpp: jag, min man eller hunden? Eller rådjuret? 

• Svar på tråden Min skotska hjorthund kastar sig på och dödar rådjur!?
  • Lena

Du och din man. En hund som smiter har man inte okopplad och ni begick jaktbrott.

• Vickan I

Rådjuret, har man inte bättre koll så får man skylla sig själv.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Lena

Sen tycker jag inte man ska skaffa en brukshund om man inte tänkte använda den till vad den är framavlad för.

• dogcatbird
    Lena skrev 2011-12-20 11:46:10 följande:
    Sen tycker jag inte man ska skaffa en brukshund om man inte tänkte använda den till vad den är framavlad för.
    Ding!    Och där var min poäng...

jag blir så trött på alla som skaffar hundar som de inte vet vad de ska vara till!

OBS att denna tråd låg i sandlådan, men allvarligt, jag hade bara hört frasen "-Hunden blir vad man gööör den till" en gång för mycket idag. Så jag tänkte att jag drar till med hjorthund som dödar hjortdjur för att illustrera hur jag tänker. 

Jag "spyr" både på folk som säljer valpar md ovanstående argument, samt de som tror att just DE kan få sin hund att inte göra det den är skapt för.

Tack, go vänner, nu fick jag avreagera mig lite här på FL. 
  • Pallas
    Ripichip skrev 2011-12-20 11:34:04 följande:
    Hjort är hjort
    Klart bäst den här veckan!
  • dogcatbird
    Pallas skrev 2011-12-21 19:46:38 följande:
    Klart bäst den här veckan!
    Håller med!!
Svar på tråden Min skotska hjorthund kastar sig på och dödar rådjur!?