Hej igen,
Kan ha varit 1.5 kg, inte liter, nu blir jag osäker. Men i vilket fall som så var det totalt.
Jag minns att jag googlade lite innan konsultationen, och tyckte att det lät väldigt lite. Men det är tydligen fullt tillräckligt.
1-3 liter fett är det vanligaste att man opererar bort *googlar lite* . Oftast 1-2 liter. Seriösa kliniker väljer oftast inte att ta mer än så eftersom ju mer man suger ut ju större blir riskerna för blodproppar etc. Vid små volymer (1-2 liter) är komplikationsfrekvensen låg.
Så det är inte för att jävlas dom bara vill ta så "lite". Man kan typ inte "kroppsfettsuga" bort massor av fett som som de gör på "Extreme Makeover". Min läkare tycker att det är helt galet och alldeles för stora risker inblandat med det.
Sedan ber dom ofta en att gå ner ett par kilo också, innan operation, för bästa resultat (inget krav, men man vill ju följa läkarens ordination i alla fall). Jag ska gå ner tre, har ett kvar.
Gå med i något plastikoperationsforum online så kan du se både bilder och fråga folk som opererat sig:
Här finns en tjej som gjort BodyTite två gånger, och har lagt ut bilder:
www.plastikoperationsforum.se/
Bilderna är endast synliga för medlemmar, så jag har inte lov att kopiera och lägga ut dom här till dig.
Här hittar du frågor och svar från experter:
www.plastikoperationer.net/fraga/fettsugning/