• Anonym (Pinsamt!!)

Hjälp mig mina pruttar luktar diarre/ruttet ägg

Nu varnar jag er känsliga men jag behöver hjälp!!
    Jag har aldrig haft problem med min mage tidigare utan det här har pågått sen september ungefär..
    Jag är rätt dålig i magen, inte varjedag men garanterat 10 dagar i månaden, när jag är dålig så luktar mina pruttar diarre/ruttet ägg och det är så jobbigt och framför allt pinsamt.
    Lukten kommer inte direkt när jag har fisit utan den börjar lukta efter ca 10sekunder och stannar kvar ett bra tag,det bränns också i rumpan när jag har fisit.
    Vad fan ska jag göra? När jag  får så här så sjukskriver jag mig från skolan!
    Jag har testat att stressa mindre, jag äter min frukost långsamt så att jag inte ska sätta igång magen direkt..
    Man kan väll inte bli laktosintollerant bara sådär? Jag har ju aldrig haft problem med magen tidigare, någon som kan hjälpa mig? 

• Svar på tråden Hjälp mig mina pruttar luktar diarre/ruttet ägg
  • Anonym (jag med)

Pinsamt!

Jag har samma problem. Har du ätit ägg, bönor eller kål? Mycket onyttig, fet mat? Det drar igång det hela. Annars så vet jag inte vad det beror på. Synd att det är så illa att du inte kan gå till skolan!! Har du sökt lite på internet? Hoppas att det blir bättre.

• Anonym (Pinsamt!!)

Nej jag äter aldrig ägg om det inte är i bakverk eller så, bönor och kål äter jag inte heller.
    Jag äter väldigt fet mat, mycket grädde osv men det har jag alltid gjort. Jag har sökt lite på nätet men jag vet inte riktigt vad det kan bero på, känslig tarm kanske men jag har ju inte haft det såhär tidigare 

• Mysgosmys

Det är väl normalt? :O Jag får så veckan innan mens varje månad. Mannen gillar inte lukten men jag har roligt ändå ^^

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Anonym (molly)

Har du gjort några förändringar i kosten som gjort att din mage blivit som den blivit?
    Försök dricka mer vatten, avstå bröd en vecka och se om det hjälper?

Jag kan också bli som dig av och till. Vet inte riktigt vad det beror på men oftast luktar gaserna mer när jag är mer uppörd i magen. När jag ätit mkt kött/fet mat/ägg.

Kör en renande kur under typ en vecka, ät bara grönsaker och frukt (inget hårt tillagat, helst bara färska grejer, eller ångkoka grönsakerna). Det tror jag kan göra susen för din mage.     

• Anonym

Man kan bli laktosintolerant bara sådär. Kan vara nåt annat som utlöser det, stress kanske?

• LarsS

Hur ofta har du tarmtömning (Bajar)? Har det förändrats? Bytt skola, dvs annat kök? Ändrat motionsvanor, tex åker buss istället för att gå. Mer uteliv med snabbmat och öl/vin? ..... förändringar alltså sen 1 september.

Kolla upp nu under julhelgen där du noggrant kollar vad du stoppar i dig och gör.

• Marianne1989

Det kanske kan vara IBS? Jag har aldrig haft problem med min mage tills förra vintern då jag fick vinterkräksjukan, om man blir magsjuk så kan det utlösa IBS.

• Anonym (Läkarstudenten)

Hej!

Det låter som om du kan ha en parasit som heter Giardia! Inget farligt men lite äckligt. Lämna in bajsprov på din vårdcentral! Det finns effektiv behandling att få.

• Anonym (Pinsamt!!)

Hej tack för alla svar! Ska kontakta min vårdcentral imorgon och kolla hur jag ska gå till väga. 

• Bajorama

Hej! Du är nog laktosintoleran! Du borde käns om du är det för då mökar du äggigt slem!

Hajarn
  • Anonym (En till)

Shit, satt precis och tänkte på det. Kommer plötsligt och känns som jag ska bajsa på mig, måste akut på toan. Det är aldrig diarré, och jag har lyckligtvis aldrig haft det, men på sistone luktar det verkligen som något ruttnat i mig... så vidrigt!
     Magen bubblar och tarmarna har vart igång en hel vecka i sträck för mig. 

• pruttar luktar gott

det är helt okej !  det har hänt mig förut  det går över efter ett tag! det är därför jag har valt att heta pruttar luktar gott för det är vanligt det som har hänt dig. nu vet jag inte om detta är nåt gammalt inlägg men skriv om det har gått över / ha det så bra / Britt marie

• Anonym (Mjo)
    Mysgosmys skrev 2011-12-20 12:25:20 följande:

Det är väl normalt? :O Jag får så veckan innan mens varje månad. Mannen gillar inte lukten men jag har roligt ändå ^^

Men man fiser väl inte i närheten av folk så de behöver känna det?! Gör folk det?
  • Anonym (Pinsamt)

Jag har lite problem jag prutar typ konstigt det låter som om min mage kurrar fast det e min rumpa som låter och m det låter så högt och det e så pinsamt när andra hör snälla svara gärna vad det e jag brukar dricka mjölk det kan va det för ibland gör det ont i magen så snälla svara om du vet vad det kan va

Svar på tråden Hjälp mig mina pruttar luktar diarre/ruttet ägg